ארגוני המסחר באולטימטום לממשלה: סגר מלא ממחר - או שנפתח הכול

נציגי הקניונים, רשתות האופנה וההסעדה דרשו להחמיר את הגבלות הסגר בתוך כ-24 שעות, ואם לא - יפרו את ההנחיות: "מערכת החינוך מדבקת, אנשים חוזרים מחו"ל ולא נכנסים לבידוד- ורק המסחר סגור"

זמן צפייה: 03:05

ארגוני המסחר, הקניונים, השווקים והמסעדות בישראל הציבו הבוקר (ראשון) אולטימטום לממשלה, לפיו - אם בתוך כ-24 שעות לא ייכנס לתוקפו סגר מלא בכל המדינה - כלל העסקים יפתחו את שעריהם מחדש כבר בשבוע הבא, 10 בינואר.

במסיבת עיתונאים שקיים פורום ראשי המסחר, הסבירו נציגי הפורום כי "סגר מלא" כולל השבתה מוחלטת של מערכת החינוך וכלל מקומות העבודה. כמו כן, סגר הרמטי הוא כזה שמורה על חנויות המזון, הפארם ורשתות השיווק לפעול רק עד השעה 7 בערב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתח ביקורת על הבנקים בסין – ונעלם: מה קרה למייסד עליבאבא?

3,977 נדבקים חדשים אתמול – 5.3% מהבדיקות חיוביות

אדלשטיין: "נוכח העלייה בתחלואה, אביא הצעה לסגר מלא לשבועיים"

תור בקניון
תור בקניון

"לממשלת ישראל אין אומץ לעשות את מה שהעם צריך - אין להם אומץ לסגר מלא", טענו הנציגים במסיבת העיתונאים. "מערכת החינוך מדבקת, אנשים חוזרים מחו"ל ולא יושבים בבידוד - ורק המסחר סגור. בכל הסגרים, רק המסחר נסגר".

"ביקשנו מהשרים לא לעשות ריסון מהודק, שזה 'ריסוק מבורדק'", הוסיפו הנציגים, ובפנייה אישית לשרים אמרו: "תודו שנכשלתם - ותעשו סגר מלא כמו יום כיפור, ולא 'פייק סגר'". "90 אלף עסקים נסגרו", הוסיף שחר תורג'מן, יו"ר התאחדות רשתות המסחר, "חצי מיליון עובדים נכנסים ויוצאים מחל"ת, זומבים מהלכים בינינו מהייאוש".

הסגר
הסגר | צילום: דוברות המשטרה

לדבריו, אם הממשלה רוצה סגר - מוטב לו היא תעשה אחד "אפקטיבי", כלשונו. "אנחנו תומכים בסגר ומודיעים, שממשלת ישראל תקבל החלטה בתוך 24 שעות שבו הכל סגור - הכול כולל הכול, בלי טריקים ושטיקים. בתום הסגר המלא, תפתחו את המסחר מסודר".