בדרך להתייקרות הלחם: ועדת המחירים הממשלתית ממליצה על הסרת הפיקוח

פרסום ראשון: לראשונה מזה עשרות שנים, הוועדה המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה החליטה סופית להמליץ להסיר את הפיקוח הממשלתי ממחיר הלחם, לאחר שהוחלט כי בשוק קיימת תחרות מספקת בין מאפיות. לפי ההערכות, ביטול הפיקוח יגרור התייקרות חדה של הלחם האחיד

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: ועדת המחירים הממשלתית, המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה, המליצה הערב (שני) סופית להסיר את הפיקוח הממשלתי ממחיר הלחם, לראשונה מזה עשרות שנים. בתום שימוע ציבורי, החליטו כלכלני הוועדה כי בשוק הלחם קיימת תחרות מספקת בין מאפיות, באופן שמאפשר לבטל את מגבלת המחיר המוטלת עליו.

לפי ההערכות, ביטול הפיקוח יגרור התייקרות חדה של הלחם האחיד, בשל הזינוק במחירי החיטה על רקע המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. המהלך טעון עדיין את אישוריהם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. ייתכן כי בשל הרגישות הציבורית, על רקע הזינוק ביוקר המחיה, השניים יירתעו מלבצע צעד הנתפס כפוגע בצרכנים.

עם זאת, במקרה שהשרים יימנעו מלבטל את הפיקוח על הלחם, תיאלץ הוועדה לדון בבקשה שכבר הוגשה מצד אחת מהמאפיות, לאשר להן עדכון חד של המחיר. לפי ההערכות, גם במקרה כזה התוצאה תתבטא בהתייקרות של הלחם האחיד - אם כי היא מתונה יותר.

מלשכת שר האוצר אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: "שר האוצר ילמד את מסקנות ועדת המחירים ויפעל באחריות להגברת התחרות ללא פגיעה ביוקר המחיה של אזרחי המדינה".