כ-13% מכוח האדם יישלחו הביתה: פייסבוק מפטרת 11 אלף עובדים

חברת האם של פייסבוק, "מטא", הודיעה היום על שורה של תוכניות חדשות שנועדו לצמצם את הוצאות החברה, ולשנות את המודל העסקי שלה. בתוך כך, אלפי עובדים יפוטרו. מארק צוקרברג: "מהשינויים הקשים ביותר שעשינו בהיסטוריה של החברה"

זמן צפייה: 01:42

חברת האם של פייסבוק, "מטא", הודיעה היום (רביעי) על שורה של תוכניות חדשות שנועדו לצמצם את הוצאות החברה, לשנות את המודל העסקי שלה ולהפוך אותו לתחרותי יותר. בתוך כך, בחברה הוחלט על קיצוץ 13% מסך המשרות בה, מה שיוביל לפיטוריהם של לא פחות מ-11 אלף עובדי פייסבוק.

"אנחנו נוקטים בכמה צעדים נוספים כדי להפוך לחברה 'רזה' ויעילה יותר. זאת, על ידי קיצוץ בהוצאות והארכת הקפאת גיוס עובדים עד לרבעון הראשון (של השנה הבאה - ג"ת)", אמר מנכ"ל "מטא", מארק צוקרברג. עוד הוא הוסיף כי הפיטורים הם "חלק מהשינויים הקשים ביותר שעשינו בהיסטוריה של 'מטא'". לדבריו, כל עובדי החברה צפויים לקבל בקרוב אימייל ובו "המשמעויות של גל הפיטורים עבור כלל עובדי החברה".

מארק צוקרברג פייסבוק
מנכ''ל ''מטא'' מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

מקור עלום שם המכיר את פרטי הנושא אמר לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" כי החברה הייתה אמורה להתחיל בגל הפיטורים עוד בשבוע הזה, וזאת, בניסיון "לרסן" את עלויות החברה ולמקד מחדש את כוח האדם שלא יפוטר, בסדרי העדיפויות הנוכחיים של החברה.

גל הפיטורים שצפוי לפקוד את בנייני פייסבוק מתיישר עם הלך הרוח בעמק הסיליקון, שם ענקיות טכנולוגיה בקנה מידה עולמי, עמן ניתן למנות את טוויטר שנרכשה לא מזמן על ידי אלון מאסק, החלו בשבועות האחרונים לפטר עוד ועוד עובדים. גל הפיטורים הזה מתרחש בניגוד מוחלט למדיניות החברות בשנים קודמות, במהלכם נהגו להרחיב מידי שנה את כמות עובדיהן. פייסבוק לבדה "הגדילה" את כמות עובדיה ב-28% מידי שנה.

''מטא'' והרשתות החברתיות שהיא מפעילה
''מטא'' והרשתות החברתיות שהיא מפעילה | צילום: רויטרס

בחודש ספטמבר האחרון, מדד "בלומברג" קבע כי תוך כחצי שנה, מנכ"ל "מטא" צוקרברג הפסיד כמחצית מהונו. סכום העומד על 71 מיליארד דולרים. הנפילה האמורה התרחשה במקביל לשקיעתה של חברת "מטא", שמחקה 57% מהשווי שלה בשנה החולפת. הרקע לכך הוא ירידה כללית במניות הטכנולוגיה העולמית, יחד עם ההשקעה בחזון ה"מטאוורס" שבינתיים גורם לחברה רק להפסדים.

כאמור, "מטא" היא חברה אמריקנית המפעילה את הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר. הכנסתה העיקרית של החברה נובעת מפרסומות ברשתות השונות שבבעלותה כמו גם מפרסומות שלה באתרים השונים. "מטא" היא אחת מחמש חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בארה"ב.