"שפכתי 12 חביות": בעל הפאב שהחליט לחלק בירה בחינם • תיעוד

בני קריגר, בעל עסק בכפר סבא, החליט לחלק את המשקה האלכוהולי לעוברים והשבים, לאחר שהבין כי אם לא יעשה זאת, ייאלץ לשפוך אותו לכיור בשל הנחיות הממשלה. "הרגשה שאתה לבד - זה מתסכל מאוד"

זמן צפייה: 02:30

למרות שהממשלה הכריזה על תוכנית מענקים חדשה למובטלים ולבעלי העסקים, רבים מהם מאמינים כי היא לא תספיק כדי לכסות על ההפסדים האדירים או לספק אופק כלכלי כלשהו לגבי העתיד. מתי ייפתחו העסקים, תחת אילו מגבלות ומה יהיה גובה הפיצויים? לאף אחד אין תשובות לשאלות האלו, ובינתיים נגיף הקורונה לא הולך לשום מקום.

אחד מאותם בעלי העסקים הוא בני קריגר, הבעלים של הפאב "בני'ס" בכפר סבא, שחילק הבוקר בירה בחינם לעוברים והשבים, אלא שהפעם זה לא היה למטרת חגיגה. הבעלים של הפאב החליט לחלק את המשקה האלכוהולי בחינם בגלל כמות האדירה שנשארה ממנו בעקבות הסגר וחוסר הרצון שלו לשפוך אותה לכיור - "עד עכשיו שפכתי 12 חביות", והוסיף: "אתה בהרגשה שאתה לבד. שילמת מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. זה מתסכל מאוד".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המדינה מודה: כ-7,000 בחורי ישיבה שחזרו ללמוד באישור – נדבקו

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ביום ראשון ניסויים בבני אדם

מיום ראשון: כיתות ג'-ד' ילמדו בקפסולות, א'-ב' בחצאי שבוע

בני קריגר, בעלים של פאב בכפר סבא
בני קריגר, בעלים של פאב בכפר סבא | צילום: חדשות 13

רישיון העסקים של קריגר מאפשר לו למכור במקום בלבד, בלי קשר לקורונה. "אני לא רואה בזה היגיון. יש פה מחוץ לבר רחבה. אתה יכול ללכת למכולת שנמצאת כאן ליד, לקנות בקבוק בירה, לפתוח אותו ולשבת על הדשא ולשתות, אבל אתה לא יכול לקנות את הבירה הזאת ממני", אמר. התסכול של בני נובע לא רק מהעסק שלו שנהרס לו מול העיניים, אלא גם ממה שקורה מסביב. "אני עושה הרבה סיבובים בכפר סבא ואני רואה אנשים שמחפשים אוכל בזבל, שכאן זה יחסית נדיר. זה משהו שלא ראיתי לפני".

קריגר אף מבקר את הסכמי השלום עם מדינות ערב וטוען שהממשלה עסוקה בדברים הלא נכונים: "זה מצחיק שמציגים לנו הסכמי שלום עם מדינות שכבר הייתה לנו איתן נורמליזציה". לגבי חברי הממשלה אמר קריגר: "הם יושבים שם בוועידת הקורונה ומשחקים משחקים. ערימה של ליצנים". לעת עתה הוא נאלץ להסתפק בפיצוי בגובה 24,000 שקלים ברוטו, שהם טיפה בים לעומת ההפסדים הרבים שהוא ספג בגלל הקורונה.

התייאש מהקורונה והמדינה, לכן