יוצאים מהמינוס: איך מכסים את החובות מבלי לפגוע באיכות החיים?

הקואוצ'ר אלון גל הדריך את עידו ושירן, זוג עם שני ילדים, שיתחילו להפריש 2,000 שקלים בחודש להוצאות החד פעמיות השנתיות - ולא יזדקקו להלוואות כדי לשלם החופשה הגדולה הבאה • פרויקט מיוחד

זמן צפייה: 09:08

80% מהישראלים נמצאים במינוס קבוע, ויותר מ-30% - לא מצליחים לכסות את ההוצאות שלהם. אפשר להאשים את יוקר המחייה, את השכר הממוצע שכמעט לא עולה ואת הפיתוי להלוואות שכרוכות בריביות גבוהות. אבל, ישנם מספר צעדים קטנים שיכולים לחולל שינוי גדול באיכות החיים.

בפרויקט המיוחד "יוצאים מהמינוס", הקואוצ'ר אלון גל הדריך כמה זוגות, בהם עידו ושירן בורלא, זוג צעיר מהדרום עם שני ילדים. השניים עובדים כל אחד בשתי עבודות, מרוויחים יפה, ולמרות - זאת לא מצליחים לגמור את החודש.

שירן ועידו
שירן ועידו | צילום: החדשות 13

המשימה הראשונה של עידו ושירן היא לשחזר כמה כסף הם הוציאו על החופשה המשפחתית הקודמת ועל הוצאות גדולות נוספות במהלך השנה. כך, ידעו כמה הם צריכים להפריש בכל חודש לחשבון נפרד שממנו יממנו הוצאות גדולות בעתיד.

בתור התחלה, עידו ושירן יתחילו להפריש בכל חודש 2,000 שקלים להוצאות החד פעמיות השנתיות, והם לא יזדקקו להלוואות מהבנק כדי לשלם את החופשה הגדולה הבאה שלהם, או תיקון גדול לרכב.