איזה חברות מייבשות את הלקוחות על הקו בהמתנה לנציג?

לקראת כניסה לתוקף של תיקון החוק למענה מהיר, לפיו חברות מחוייבות לספק מענה תוך שש דקות, כתבי "ברקוד" בדקו אילו גופים מפרים את החוק, ומי הן החברות המצטיינות • מבחן החברות המייבשות

זמן צפייה: 05:56

מבחן החברות המייבשות: לקראת תיקון לחוק הגנת הצרכן למענה מהיר, כתבי מערכת "ברקוד" בדקו אילו חברות מספקות מענה מהיר ללקוחותיה, ואילו מייבשות אותם דקות ארוכות על הקו.

כאמור, חוק חדש שייכנס לתוקף בחודש הקרוב יחייב את נותני השירות לספק מענה תוך שש דקות בלבד. חוק כזה כבר קיים, אך החברות מצאו פרצות כדי להתחמק ממנו, בין היתר באמצעות הפעלה של מוקד קבלת הודעות ואז חזרה של נציג לקוחות כבור שלוש שעות. "הם פשוט ביזו את החוק הקודם לגמרי", הסביר ח"כ לשעבר איתן כבל, שיזם את התיקון לחוק הגנת הצרכן למענה מהיר.

נציגי שירות | צילום: חדשות 13

מבדיקת כתבי "ברקוד" עולה כי חברת הסלולר עם המענה האיטי ביותר היא פרטנר, לה חיכו 17 דקות עד לקבלת מענה מנציג שירות. אחריה חברת פלאפון, לה לקח 14 דקות עד למענה נציג. לחברת הוט מובייל המתינו כתבי "ברקוד" כ-13 דקות. חברת הסלולר עם המענה המהיר ביותר הייתה סלקום, עם המתנה של כשבע דקות לנציג.

בחברות הביטוח והפנסיה הציגו נתוני מענה מרשימים. המצטיינת היא אלטשולר שחם עם זמן המתנה של שתי דקות ו-20 שניות לנציג. אחריה הראל פנסיה עם זמן המתנה של שתי דקות ו-50 שניות, ומנורה מבטחים ם זמן המתנה של קצת יותר משלוש דקות. הרחק מאחור, הפניקס עם זמן המתנה של 11 דקות. במקום האחרון – מיטב דש עם זמן המתנה של 12 דקות וחצי.

חברות הכבלים והלוויין הפתיעו לטובה. נציג שירות של פרטנר TV ענה לאחר 55 שניות, אך כדי לברר פרטים על החשבונית נרשם זמן המתנה של 11 דקות נוספות. בהוט זמן ההמתנה עמד על 5 דקות ו-25 שניות, ובסלקום TV זמן ההמתנה עמד על 2:15 דקות. החברה המצטיינת היא יס, עם זמן המתנה של 47 שניות בלבד.

לעומת זאת, מרבית הבנקים צפצפו על הלקוחות ועל החוק. זמן ההמתנה לנציג מבנק יהב היה כ-13 דקות. המנצח היה בנק לאומי עם זמן המתנה כולל של 3:45 דקות.

כדי להילחם בתופעה, ניתן להגיש תלונה ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שיכולה לקנוס את החברות.