חוזרים ללמוד בזול: מבחן המחירים הגדול לקראת 1 בספטמבר

המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה גרם להורים רבים לחשב מסלול מחדש, ולשקול היטב היכן לרכוש את המוצרים הנדרשים לשנת הלימודים. אז איפה תמצאו את סל הציוד הזול ביותר, ואיפה המבחר הרחב ביותר?

זמן צפייה: 09:23

מבחן המחירים של ציוד החזרה לבית הספר: לא ברור אם שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן, מה שכן ברור הוא שבגלל המשבר הכלכלי הרבה מאוד לא רוצים להיקלע להוצאות גבוהות מדי. השנה, הקניות הן לא רק תחת סימן שאלה בריאותי גדול, אלא בעיקר תחת עננה כבדה של חוסר ודאות כלכלית, של חל"תים, של אבטלה ושל אובדן פרנסה. בימים שבהם כל שקל קריטי, בדיקת מחירים היא תנאי בסיסי להחלטה ויכולה לחסוך מאות שקלים לכל משפחה, תלוי כמובן במספר הילדים. ליאת רוזנפלד, אמא ל-4 מיהוד, ציינה: "צריך לעשות חישוב מסלול מחדש למעשה. ערכתי רשימה מדוקדקת של מה שיש לנו בבית. אני חיפשתי מקום שהוא נחשב כ'לואו קוסט' שאני אוכל לערוך בו את הקנייה היותר גדולה ולצאת במחיר שהוא יותר זול".

המסע שלנו מתחיל ברשת כלי הכתיבה הגדולה בישראל - קרביץ. מאור ארצי, סמנכ"ל קמעונאות "קרביץ", סיפר: "אנחנו חורטים על דגלנו שהמוצרים שלנו יהיו מוצרים זולים. עשינו עבודה טובה מאוד על הספקים שלנו והחלטנו שאנחנו מתמחרים טיפה יותר נמוך ובסופו של דבר, אנחנו רוצים לתת לקוח בתקופה הזאת את הפתרון הזול ביותר למי שיבחר בנו". לצד כל מוצר סופר זול שראינו נמצאת גם המקבילה היותר מוכרת, מותגים מפורסמים בעולם כלי הכתיבה או דמויות שילדים אוהבים ומקפיצות את המחיר. ברשת הלואו קוסט "מקס סטוק", שמנו לב שהמבחר לא מבייש את רשתות כלי הכתיבה הגדולות בישראל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

החזרה ללימודים: הרשויות המקומיות יחלו להיערך כבר בשבוע הבא

תלמיד אחד בשולחן, לפחות יומיים בביה"ס: מתווה החזרה ללימודים

שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

חזרה לבית הספר בצל משבר כלכלי
חזרה לבית הספר בצל משבר כלכלי | צילום: חדשות 13

אבי זיתון, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, ציין: "אם פעם זה היה נתפס כאנדרדוג, כמשהו יותר נמוך שמתאים לאוכלוסייה מאוד מסוימת, זה עלה וקיבל לגיטימציה של כל המשק. כולם מגיעים לפה ללא הבדל של שום קטגוריה. זה נראה נורא לא צנוע ומאוד לא נעים שילד מפנטז ואומר, 'קניתי את זה ב-400 שקלים'. נהיה פדיחה לקנות ביוקר". אם תשאלו את מורן, אחת משתי המנהלות של קבוצת "אימהות קונות ביחד", כל טלפון שני בחודש האחרון הוא של הורים שמבקשים שהקבוצה תארגן רכישה מוזלת של מוצרי חזרה לבית הספר. "הפעם, בגלל הקורונה, לאנשים באמת קצת קשה, לא יודעים אם לקנות חדש, לא יודעים אם להחליף, מתלבטים וזה באמת הניע אותנו כדי לנסות להשיג את המחירים הכי טובים שאפשר", היא מספרת.

בחזרה לתוצאות הסופיות של מבחן המחירים. נדגיש - בדקנו בכל חנות את החלופה הכי זולה של כל מוצר מרשימות הציוד המוכרות. למרות שהשבוע "אופיס דיפו" יצאו הכי זולים בבדיקת המחשבים הניידים לילדים, בציוד המשרדי הם דווקא הכי יקרים. סל הציוד שבדקנו, לא כולל תיק לכיתה א', הסתכם ב-168 שקלים. מוצרים דומים ברשת "מוזלים" עלו פחות מ-100 שקלים, פער גדול מאוד. "מקס סטוק" כמעט אותו הדבר, הפרש זניח של שלושה שקלים בלבד, ו"קרביץ" יצאו הכי זולים - במחיר של 89 שקלים לסל הציוד. הפער משמעותי מאוד ויכול לחסוך הרבה כסף אם קונים במקום הכי זול. ברור שכדי לצאת מקנייה ב"קרביץ" במחיר הזול הזה, צריך לדעת לעמוד בפיתויים כי בכל מדף קורצות לילדים אפשרויות ממותגות הרבה יותר יקרות.