תפוח מוזהב: אייפון מהדור הראשון נמכר ב-190 אלף דולר

המכשיר בעל נפח הזיכרון של 4 ג'יגה-בייט, שהיווה קפיצת מדרגה טכנולוגית בעת השקתו ב-2007, נמכר במכירה פומבית במחיר שהפתיע את המוכרים, והמשיך לטפס לאחר שהוגשו באינטרנט 28 הצעות מחיר שונות לרכישה. הוא נרכש באריזה המקורית, והקונים כלל לא צפויים לפתוח אותו - כדי לשמור על שוויו

 2007 190
האייפון מ-2007 שנמכר ביותר מ-190 אלף דולר | צילום: LCG Auctions

מכשיר אייפון מהדור הראשון, שהושק בשנת 2007, נמכר במכירה פומבית במחיר של למעלה מ-190 אלף דולר - כך פורסם היום (שני) ב-CNN. בבית המכירות שהעמיד למכירה את המכשיר, שנפח הזיכרון שלו הנו 4 ג'יגה-בייט, העריכו כי הוא יימכר במחיר הנע בין 50 אלף למאה אלף דולר.

להפתעת המוכרים, הוגשו באינטרנט 28 הצעות מחיר מקונים שהתעניינו ברכישת האייפון המיושן, וכך המחיר טיפס - עד שהגיע ביום ראשון האחרון למחיר האסטרונומי של 190,372.80 דולר.

לאחר שהוצע למכירה, תואר האייפון על ידי בית המכירות כ"פריט אספנים יוצא דופן" והודגש שהוא במצב מצוין. על פי בית המכירות, השכיחות הנמוכה של הגרסה המקורית והמוגבלת של האייפון משנת 2007 היא זו שהפכה אותו למבוקש כל כך.

סטיב ג'ובס באחד מכנסי אפל בשנת 2008
סטיב ג'ובס באחד מכנסי אפל בשנת 2008 | צילום: GettyImages

שוויו של האייפון עלה בין היתר בעקבות העובדה שהוא נשמר בקופסה המקורית שבה הוא נרכש, מבלי שזו נפתחה עד עתה. ניתן להעריך כי גם הקונים החדשים של המכשיר ישמרו אותו בקופסה הסגורה בכדי לשמור על שוויו.

לאחר שיצא לראשונה, מכשירו של סטיב ג'ובס שינה את שוק המכשירים הסלולרים מהקצה אל הקצה. עם השנים, האייפונים שינו את דרכי התקשורת, התשלום, העבודה והצילום של מילארדי אנשים ברחבי העולם. בשנת 2007, בכנס השנתי של "אפל", אמר מייסדה האגדי של החברה סטיב ג'ובס: "היום אנחנו הולכים לעשות היסטוריה ביחד", תוך שהוא כינה את הסמארטפון החדש "טלפון נייד מהפכני".