המיליארדר שמוציא כספיו מישראל: "מודאג מהשלכות הרפורמה"

אחד ממייסדי ההייטק הישראלי, אדם שמככב דרך קבע ברשימת 50 העשירים בישראל, ביקש להוציא מבנק הפועלים יותר מ-600 מיליון שקלים, זאת בעקבות הבעת דאגה מצד קרן אמריקנית גדולה מ"השפעה אפשרית של הרפורמה המשפטית וחוסר היציבות הצפוי בעקבותיה". הבנק מערים עליו קשיים

זמן צפייה: 01:26

אחד מעשירי ישראל, מיליארדר בעל שם בענף ההייטק בארץ ובעולם, ביקש למשוך את כספיו ולהעביר אותם לחו"ל בעקבות הרפורמה המשפטית שמתכננת הממשלה להעביר, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. המיליארדר, שמככב דרך קבע ברשימת 50 העשירים בישראל, פנה בימים האחרונים לבנק הפועלים בדרישה להעביר 175 מיליון דולר, כלומר יותר מ-600 מיליון שקלים, לחו"ל - בשל מה שהוא מגדיר "הרעה משמעותית בוודאות המשפטית בישראל".

אותו מילארדר העביר מכתב לבנק דרך סמנכ"ל הכספים שלו, ובו ציין כי קרן אמריקנית דרשה להוציא את הכסף לאלתר מחוץ לבנק הישראלי, ובכך מבססת הקרן את אחת מהדרישות הגבוהות ביותר למשיכת כספים. "לאחרונה קיבלנו פנייה מחבר דירקטוריון המייצג קרן אמריקנית גדולה מאוד", כתב סמנכ"ל הכספים לבנק הפועלים, "הוא הביע דאגתו ודאגת הקרן מהשפעה אפשרית של הרפורמה המשפטית וחוסר היציבות הצפוי בעקבותיה".

מכתב המיליארדר לבנק הפועלים, כפי שפורסם בחדשות 13
מכתב המיליארדר לבנק הפועלים, כפי שפורסם בחדשות 13

"זהו אינו סיכון שהקרן מעוניינת להתמודד עימו ולשאת בהשלכותיו", נכתב. בסביבתו של אותו מילארדר מדגישים שמדובר בהחלטה עסקית לחלוטין, וכי אין מאחוריה שיקולים פוליטיים. בינתיים, בנק הפועלים מערים קשיים ולא ממהר להיענות ולהעביר את הכסף לחו"ל, בטענה כי הכספים הופקדו למשך שנה לפחות, ולכן יש לשאת ולתת על גובה עמלת הפרעון המוקדם. זה נראה כמו מהלך שיוכל להאט את הזרמת הכסף לחו"ל והוצאתו מישראל.