צוקרברג מגיב להאשמות: "אכפת לנו מבריאות הנפש של המשתמשים"

בעקבות עדות שנתנה עובדת לשעבר בקונגרס והתקלה החמורה שחוותה החברה מזה שנים, מייסד פייסבוק כתב הודעה מפורטת וענה לטיעונים. "הרבה מהטענות לא הגיוניות בכלל. הבטיחות והרווחה חשובות לנו"

פייסבוק
מנכ"ל "מטא" מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

לאחר עדותה החמורה של הבכירה לשעבר בפייסבוק, פרנסס הוגן, בקונגרס האמריקני, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הגיב הלילה (רביעי) לדברים וכתב כי "בלב ההאשמות, עומדת הטענה כי אנו מתעדפים רווח כספי לפני בטיחות ורווחת הציבור. זה פשוט לא נכון".

חברת המדיה החברתית החולשת על מיליארדי משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ חוטפת ביקורת באופן קבוע. אך השבוע, בעקבות העדות של חושפת השחיתויות וכן התקלה החמורה שהשביתה את כל שירותי החברה למשך שעות - חיצי הביקורת הביאו את צוקרברג לפרסם מכתב שנשלח אל עובדי החברה בחשבונו האישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן שוחח עם ג'ינפינג: "סיכמנו לשמור על הסכם טאיוואן"

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

לאה גולדין נגד בנט: "הבטחת שינוי – אל תחזור על מקרה רון ארד"

"התקלה בשירות שלנו הייתה הגרועה ביותר מזה שנים", פתח צוקרברג את ההודעה, ופירט צעדים שננקטו על מנת למנוע תקלות בעתיד. לאחר מכן התיייחס להאשמות: "אכפת לנו מאוד מבטיחות, רווחה ובריאות נפשית. הרבה מהטענות לא הגיוניות בכלל. לדוגמה, עשינו שינוי כך שלכל משתמש יגיע יותר תוכן מהחברים ומהמשפחה שלו - ופחות סרטונים ויראליים, בידיעה שזה יגרום לאנשים לבלות פחות זמן בפייסבוק. אך המחקר הראה שזה הדבר הנכון לרווחת המשתמשים".

צוקרברג מציין האשמות ומיירט אותן בטיעונים כמו "למה שנרצה לגרום לאנשים לראות תוכן מכעיס או פוגעני?". לדבריו, פייסבוק עושה מאמצים גדולים, כולל מחקרים, שינויי מדיניות ושינויים טכנולוגיים על מנת להתמודד עם הבעיות שברשת החברתית. "חברות טכנולוגיה צריכות לבנות חוויה שפוגשת את צרכי המשתמשים אך בה בעת שומרת עליהם בטוחים".

"כשאני מסתכל על העבודה שעשינו אני חושב על ההשפעה שלנו - על כל האנשים שזוכים לשמור על קשר עם מי שחשוב להם, ליצור הזדמנויות חדשות ולמצוא לעצמם קהילה. אם אנחנו תוקפים את הארגונים שעושים מאמצים לבדוק את השפעתם על העולם, אנחנו מעבירים את המסר שעדיף לא לדעת בכלל מה הבעיות כי זה עלול לשמש נגדך".