"זיכרון בסלון" ממשכן הנשיא: "הרכבת נעצרה, נשלחנו מיד למנגלה"

בפעם השנייה ברציפות מארחים בני הזוג ריבלין את המפגש בביתם, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה . במפגש נשאה עדות מרים אשל, שסיפרה את סיפורה כניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ

עדות ניצולת שואה מרים אשל בזיכרון בסלון בבית הנשיא
עדות ניצולת שואה מרים אשל בזיכרון בסלון בבית הנשיא | צילום: פייסבוק

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצויין ביום ראשון, מארחים היום (חמישי) הנשיא ריבלין ורעייתו מפגש "זיכרון בסלון". במפגש, שנערך זה השנה השנייה בבית הנשיא, מארחים בני הזוג ריבלין את מרים אשל בת ה-87, ניצולת מחנה ההשמדה אושוויץ, שתישא עדות ותספר את סיפורה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"השואה היא אירוע ברמה עולמית, ברמה לאומית וגם ברמה הפרטית", אמר הנשיא ריבלין בפתח המפגש. "כשאני הייתי ילד לפני קום המדינה ובראשית הקמת המדינה, כל ילד בישראל היה מודע ונפגש עם המספרים על היד. הדבר הזה היה מבחינתו עדות למה שקרה שם. לדברים הבלתי נתפסים מבחינה אנושית ומבחינה לאומית".

"אני חושב שהמפגשים בסלון שבהם מספרים אותם אלה שחיים איתנו היום, ושהם בכל זאת הולכים ומתמעטים עם הזמן שעובר, הם אותם אנשים אשר יכולים לממש את החובה הבלתי מתפשרת של כולנו, קודם כל להזכיר לעולם ולומר להם לעולם לא עוד", הוסיף הנשיא. "המסורת שמתגבשת של המפגשים כפי שאנו עורכים אותם היום ושהופכת להיות מסורת קבועה בבית הנשיא היא דבר חשוב ביותר, שכן אם העם כולו חושב שהדברים האלה חשובים, בוודאי שבית הנשיא שהוא בית העם שותף לדברים האלה".

זיכרון בסלון הינו יוזמה חברתית שהחלה לפני כשבע שנים, ומאפשרת לציין את יום הזיכרון לשואה במפגשים קטנים ואינטימיים בסלון בתי המארחים. המפגש מורכב מעדות הניצול, לצד חלק אומנותי-שיתופי ודיון.