התקהלות עד 10 אנשים, סגר חלקי בסופ"שים: ההגבלות נכנסו לתוקף

החל מ-17:00 ההתקהלות במרחב הפתוח מותרת עד 20 בני אדם, ובמרחב סגור - חצי מהכמות. החנויות והקניונים ייסגרו עד ראשון בבוקר. חדרי הכושר סגורים גם הם. חופי הים ייסגרו בשבוע הבא

זמן צפייה: 10:28

ההגבלות חדשות בעקבות הגל השני של מגפת הקורונה בישראל נכנסו היום (שישי) בשעה 17:00 לתוקף. בין ההגבלות, איסור על התקהלות של יותר מ-10 בני אדם במרחב סגור ועד 20 איש במרחב הפתוח - למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות.

כמו כן, מהערב ועד ליום ראשון בשעה 5:00, ובכל סוף שבוע באותן שעות, ייסגרו החנויות, הקניונים, השווקים, המספרות, הספריות, גני החיות, המוזיאונים, בריכות השחייה ואטרקציות אחרות. המרכולים, חנויות המזון ורשתות הפארם יישארו פתוחים בכל ימות השבוע.

לעוד כתבות בנושא:

נתניהו וגנץ החליטו: מוסדות החינוך יפעלו כרגיל לפחות בראשון

מרד המסעדנים: "איאלץ לפתוח הערב – לא השאירו לי ברירה"

מסעדת יוקרה
מסעדת יוקרה | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, נסגרו מכוני הכושר. בחדרי האוכל בבתי המלון התפוסה הוגבלה ל-35%. חופי הים עתידים להיסגר בסופי השבוע - אולם זה יקרה רק החל מהשבוע הבא. בשעה זו, טרם ברור אם ישנן הגבלות על התכנסות בבתי תפילה - למעט, כאמור, ההגבלה על מספר האנשים.

סגירת המסעדות, שתוכננה גם היא להיכנס לתוקף בשעה 17:00, נדחתה על ידי נתניהו וגנץ ליום שלישי בבוקר בשעה 5:00, על מנת לאפשר לבעלי המסעדות להיערך לסגירה ולהשתמש בסחורה שכבר נקנתה, כדי לצמצם את הנזקים שיספגו בעלי העסק. הממשלה תאשר את ההחלטה בקרוב.

מוקדם יותר, כזכור, מסעדנים רבים הכריזו כי בכוונתם לפתוח את בתי העסק חרף האיסור, על מנת שלא לזרוק את המזון ולהפסיד כסף. אחד מהם כתב לחבריו כי "על מנת להקטין את הנזקים העצומים שנגרמים לנו בעקבות החלטת הממשלה החפוזה וההזויה, אני עצמי נאלץ להשאיר את המסעדות פתוחות היום בערב".

[brightcove_iframe video_id='news-economics-economy-part-12431707' autoplay='0' credit='אופיר קינן' desc='מסעדה בתל אביב מוציאה את הסחורה לרחוב' kid='1_u578ojqc' duration='15'']

"לדעתי אמירה כזאת היא התנהלות קלוקלת ולא מחושבת מצד הרשויות, אשר לא מאפשרת ולא משאירה לנו ברירה אלא לדאוג לעצמנו ולפרנסתנו", הוסיף וכינה את המהלך "התו השחור".

מסעדן אחר, אילן, הכריז כי "הממשלה ביצעה אתמול רצח בכוונה תחילה. אנשים יושבים שם ובלחיצת כפתור החליטו לסגור את המסעדות. הם חשובים שמסעדה זה 'איקאה', הם לא מבינים שבניגוד לברגים, אוכל ומלאי מתקלקל ואנו ניאלץ לזרוק"?.