גבר כבן 60 נהרג בתאונת עבודה בנתב"ג; אדם נוסף נפצע קשה

מתקן הרמה של טרקטור ככל הנראה נפל על שני העובדים ששהו במבנה המחסנים של חברת שילוח בין-לאומי. הפצוע פונה לבית החולים שיבא עם חבלה רב מערכתית, מורדם ומונשם

זמן צפייה: 00:15

עובד בנמל התעופה בן גוריון, גבר כבן 60, נהרג היום (ראשון) ככל הנראה כתוצאה מנפילת מתקן הרמה של טרקטור שגורר עגלות. בתאונה, שהתרחשה בתוך מבנה מחסנים של חברת שילוח בין-לאומי, נפצע קשה עובד נוסף כבן 60, אשר פונה לבית החולים שיבא שבתל השומר עם חבלה רב מערכתית, מורדם ומונשם. יש לציין כי מבנה המחסנים אינו נחשב בתוך השטח המבצעי של נתב"ג.

פראמדיק של מד"א, משה גלבשטיין, וחובש רפואת חירום, משה גבאי, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים כבני 60 מחוסרי הכרה, לאחר שנפגעו מחפץ כבד שנפל עליהם. מיד התחלנו בהענקת טיפול רפואי מציל חיים. אחד הפצועים נלכד מתחת לחפץ הכבד, ותוך כדי חילוצו הענקנו לו טיפול רפואי שכלל פעולות החייאה. מצבו היה קריטי ונאלצנו לקבוע את מותו. הפצוע השני סבל מפגיעה רב מערכתית, ולאחר טיפול רפואי במקום, פינינו אותו לבי"ח כשמצבו קשה והוא מורדם ומונשם".

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

ביום שני שעבר נהרג עובד סיני כבן 30  לאחר שנפל מגובה בעת עבודתו על ספינת פחם שעגנה בתחנת הכוח שבאשקלון. צוות מד"א הגיע למקום וביצע בו פעולות החייאה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה הגיעה לזירה ופתחה בבדיקת נסיבות האירוע, ודיווח על המקרה הועבר לחוקרי משרד העבודה והרווחה.

כמו כן, פועל בן 34 נהרג במושב במועצה האזורית באר טוביה, ככל הנראה במהלך תיקון טרקטור. צוות מד"א הגיע למקום ומצא אותו עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים - וקבע את מותו. יממה לפי כן, נהרג באתר בנייה בקריית מוצקין פארס חמודה, תושב בועיינה נוג'דאת כבן 40, מפגיעת משאית מנוף נייד שהתהפכה. הוא פונה לבית חולים במצב אנוש, שם נקבע מותו.

רמי איוב שנפל מקומה שישית בבניין משרדים במהלך התקנת חלונות
רמי איוב שנפל מקומה שישית בבניין משרדים במהלך התקנת חלונות | צילום: חדשות 13

בשבוע קודם לכן נהרג רמי איוב, בן 43 מחיפה, כתוצאה מנפילה מגובה שש קומות, בעת שהתקין חלונות בבניין משרדים בעיר. צוות מד"א הגיע למקום ומצא אותו עם פגיעה רב מערכתית וללא סימני חיים – ונאלץ לקבוע את מותו. מוקדם יותר באותו היום, פועל בן 49 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה ארבע קומות באתר בנייה בדרך אלנבי שבחיפה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים רמב"ם עם חבלות בגפיים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה ונציג משרד העבודה זומן למקום.