תושבים נגד חזירים: סוגיית הטיפול בחיות הבר - שמפלגת את חיפה

חזירי הבר, שחיו בעבר בעיקר בוואדיות, הפכו נפוצים מאוד ברחובות עיר המפרץ הצפונית - ונמצאים כעת בלב ויכוח מר: בין אוהבי החיות ואלה שחוששים מהם. "אני מאכילה אותם כבר 20 שנים"

זמן צפייה: 11:01

ויכוח מר מפלג בימים אלה את תושבי חיה, סביב טיפול בחזירי הבר המשוטטים ברחובות העיר. מצד אחד ניצבים אלה שחוששים מהם, דואגים לילדיהם ואף הותקפו על ידיהם - ומבקשים להרחיקם. מהצד השני של המתרס נמצאים חובבי החיות, שמאכילים אותם ומתקרבים כמעט בלי חשש לעיתים אל החיות החכמות. "אנחנו זורקים להם בשעות הערב כל מיני שאריות שנשארות במקרר, מזון שאנחנו לא צריכים או קליפות. 20 שנים שאני מאכילה את החזירים פה, סוף סוף מישהו אוהב את האוכל שלי", סיפרה תושבת העיר סיגל שטרנברג.

אלכסנדר אייל, חבר בפרויקט "בר-אדם", הסביר: "חזירי בר הם חיה מאוד חכמה. אגב, גם חזירים ביתיים. הם יותר חכמים מכלבים. הם יודעים להשתמש במראה, בג'ויסטיק למשחק מחשב וכן לפתוח כלוב. הם בעלי החיים עם התזונה הכי דומה לתזונה של האדם. לכן הם כל כך אוהבים את הזבל שלנו". "חזיר נתפס כחיה מגעילה, יש להם דימוי מאוד מכוער. הוא סמל לחיה טמאה ביהדות ובאסלאם. ואנחנו חיים, כזכור, בעיר מעורבת", ציינה עו"ד אביטל בן נון, פעילת זכויות בעלי חיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"שערורייה": זיהום האוויר הכפול שעימו מתמודדים תושבי חיפה

חזירי בר פרצו לבית ספר – והפריעו לבחינות התלמידים

אוסטרליה: חוואים הורשעו בהברחת זרע חזירים דני בבקבוקי שמפו

חזירי בר בשטח חלקאי
חזירי בר בשטח חלקאי | צילום: חדשות עשר
חזירי בר שתועדו בחיפה
חזירי בר שתועדו בחיפה | צילום: החדשות 13

מיכל שרון, תושבת העיר, סיפרה על קרבה יוצאת דופן שחוותה עם חזירה שחיה בסמוך לבית שלה: "הייתה אמא חזירה עם שבעה או שמונה גורים שהייתה באה לבקר אותי כל הזמן. הגעתי למצב שאני ממש יכולה לגעת בה, האף שלה היה רטוב כזה, וגם  של הגורים שלה. אבל השכנים שלי התקשרו לעירייה. פתאום הגיעו אליי פקחים הביתה ואמרו לי: 'נתנו את הכתובת שלך לצייד', מאז לא ראיתי אותם יותר".

מנגד, תושבים רבים מספרים על תחושות של חשש, והיו גם כאלה שהותקפו באכזריות על ידי חזירי בר. אלכס ספונוב, שהותקף על ידי חזירה, סיפר: "יצאתי לטייל עם הכלב שלי בשעות הערב, וראיתי חמישה או שישה חזירים. ביניהם  היו כמה קטנים ואחת גדולה. לפתע היא תקפה לי את הכלב, הוא ממש עף ועשה סלטה באוויר. בשלב הזה היא הסתובבה אליי והתחילה לרוץ. בשנייה הזאת הבנתי שאני הולך למות".

ענת גד, תושבת העיר אף היא, סיפרה על אירוע מפחיד נוסף. "יש לי שתי ילדות קטנות שמפחדות להיות פה לבד בגינה שלנו. הן עמדו פה בערב בחושך, הכינו קישוטים לסוכה שבכלל לא הצבנו כאן, כי לא רצינו לעשות סוכה עם חזירים. אז התחילו צרחות, הן רצו מייד הביתה".

בעירייה מנסים לפעול בנושא, וטוענים שאין שינוי במספר התלונות - והאמת היא שרק הזמן יאמר אם הניסוי שהם מבצעים בימים אלה יצליח. עד שנדע - חיפה תמשיך להיות מחולקת.