המנכ"ל התפטר, ההנפקה נדחתה: השבוע הקשה של חברת "We Work"

חברת חללי העבודה הייתה אמורה להפוך לציבורית, אך ביקורות על הערכת השווי הפרטית שערכה, המודל העסקי שלה וכן התנהלות נוימן הובילו לעצירת ההליך - ועזיבת המייסד. "נבחן את האפשרות בעתיד"

משרדי wework
משרדי wework | צילום: רויטרס

חברת "We Work", המספקת שירותי חללי עבודה משותפים, הודיעה אתמול (שני) שתשעה את ההנפקה בבורסה. זאת, בעקבות ניסיון הנפקה לא מוצלח. דבר שגרם למנכ"ל ומייסד החברה, אדם נוימן, להתפטר. "החלטנו להתמקד בעיקר העשייה שלנו. יש כל כוונה להפעיל את החברה כציבורית בהמשך, ומצפים לבחון מחדש את השווקים בעתיד", הודיעו מנכ"לי החברה החדשים, ארטי מינסון וסבסטיאן גוניהם.

החברה עמדה בפני ביקורת בשל המודל העסקי שלה, והשליטה שהייתה בידי נוימן. בהודעת ההתפטרות שלו כתב: "אומנם החברה מעולם לא הייתה חזקה יותר, אך בשבועות האחרונים אור הזרקורים הופנה אליי, והדבר גרם להסחת דעת משמעותית. החלטתי שעדיף, לטובת החברה, לפרוש מתפקידי".
מנכ''ל wework היוצא, אדם נוימן
מנכ''ל wework היוצא, אדם נוימן | צילום: רויטרס
לכתבות נוספות בחדשות 13:
עוד ספגה החברה ביקורת על ההפסדים הכבדים, והערכת שווי פרטית שערכה, שנתפסה כגבוהה מדי עבור וול סטריט. בשבועות שלאחר הגשתה להנפקה, ניסתה חברת "we" להרגיע את חששות המשקיעים. בין הניסיונות שביצעה היו הבטחות להוסיף חברי דירקטוריון חדשים, הודעות על ביצוע שינויים במבנה החברה, וכן דרישה מנוימן שיחזיר את מיליוני הדולרים שקיבל ממנה תמורת מכירת הסימן המסחרי.