דו"ח ארטימדיה חושף: במה צופים הישראלים ברשת?

חברת ארטימדיה פירסמה דוח ראשון מסוגו העוסק בהרגלי צריכת תכני הטלוויזיה והוידאו של הישראלים וממנו עולים כמה נתונים מפתיעים למדי

הישראלים לא עוזבים את הסמארטפון | צילום: צילום: Envato Elements

מנתוני הדו"ח עולה כי %42 מהישראלים צופים מדי יום מעל לשעתיים בתכני וידאו באינטרנט.60% מהישראלים בטווח הגילאים 24-18 העריכו כי הם צופים בתכני וידאו באינטרנט מעל לשעתיים ביום, כשנתון מעט נמוך יותר העומד על כ -51% נרשם בקרב בני נוער בטווח הגילאים 17-13 . בנוסף, כ-%71 מהישראלים בוחרים לצרוך את תכני הווידאו האינטרנטיים באמצעות הטלפונים הניידים. %67 בוחרים לצרוך את התוכן דרך המחשב, ורק %14 מהנשאלים ציינו כי הם צורכים תכני וידאו אינטרנטיים על-ידי הטאבלט.

חברת ארטימדיה, המפעילה החברה המפעילה רשת פרוגרמטית לפרסום בווידאו באתרי התוכן המובילים בישראל (ובניהם גם באתר זה) ערכה את הסקר בשיתוף מכון המחקר "רושינק מחקרים אסטרטגיים", במהלך חודש ינואר השנה בקרב מדגם מייצג של כ- 1,000 מרואיינים אינטרנטים בין הגילאים 13-56. עוד עולה מהדו"ח כי למרות התחזקות הרשתות החברתיות, הרי שהישראלי לא איבד אמון באתרי התוכן הישראלים: 72% מהעונים לסקר שהעידו על עצמם כי הם צורכים תוכן באופן יומיומי -מעדיפים תכני וידאו מאתרי תוכן ישראלים. מנגד נתון כמעט זהה, העומד על כ-71% דיווח כי הרשת החברתית המועדפת עליו לצפיית וידאו היא יוטיוב. רק 13% מבני הנוער יעדיפו תוכן וידאו חדשותי, זאת לעומת 58% מהם שיעדיפו לצפות בתכני טלוויזיה וסרטים.

ומה לגבי נטפליקס?

ובכן, הסקר מצא כי רק 4% מהישראלים יעדיפו את נטפליקס כספק התוכן הבלעדי היחיד שלהם – בעוד שהשאר יעדיפו לשלב את נטפליקס עם אפיקים אחרים. 36% מהישראלים צופים בתכני טלוויזיה דרך אתרי האינטרנט של ערוצי הטלוויזיה ואתרי צפייה ישירה כששליש מצופי הטלוויזיה הביעו נכונות להתנתק מספק הטלוויזיה ולעבור לצפייה בטלוויזיה דרך האינטרנט.

אז למה הישראלים מעדיפים לצפות בתכני טלוויזיה דרך האינטרנט? ובכן לפי הסקר הרי שהדבר קשור בעיקר לכמות הפירסומות בטלוויזיה הישראלית.75% מהנשאלים קובעים כי הימצאות התכנים באינטרנט מאפשרים גמישות הנוגעת לזמן הצפייה. 48% מהנשאלים טוענים כי הסיבה המרכזית היא סיבה כלכלית, שכן מרביתם ניתנים בחינם. 47% מעלים את סוגיית הפרסומות כגורם מכריע, שכן על מרביתן ניתן לדלג בזמן צפייה בתכנים באינטרנט. 44% מעלים את סוגיית הגמישות והיכולת לצפות בתוכן מכל מקום ובכל זמן. בארטימדיה אומרים גם כי נתון זהה עולה בסקר גם בהקשר של מבחר התכנים שמציע האינטרנט.

פרט מעניין נוסף שעולה מהדו"ח של ארטימדיה קשור למקומות המועדפים על הישראלים לצפייה בתכני וידאו: כ- 63% מהישראלים בוחרים לצפות בתכני וידאו בסלון, בעוד 60% צופים בחדר השינה. מעל לרבע מהצופים צורכים תכני וידאו בעודם בשירותים, וכ-%7 צופים דווקא במהלך שהותם ברכב – נוכל רק לקוות שהדבר לא מתבצע במהלך נהיגה. בנוסף, %15 מהישראלים עדיין צופים בתכני טלוויזיה באמצעות כבל המחבר בין המחשב לטלוויזיה.