מקים קרדשיאן עד ברק אובמה: פריצת ענק לחשבונות טוויטר

האקרים פרצו לחשבונות רבים של ידוענים, פוליטיקאים וחברות - ופרסמו דרכם הונאה במטרה לקבל ביטקוין. אלפי אנשים נפלו במזימה והעבירו כספים לחשבון. בין הקורבנות גם אילון מאסק וביל גייטס

זמן צפייה: 00:31

חשבונות טוויטר רבים של ידוענים, פוליטיקאים וחברות נפרצו הלילה (חמישי), ביניהם קים קרדשיאן, קניה ווסט ג'ו ביידן, ברק אובמה, אילון מאסק וביל גייטס. זאת, במטרה להונות אנשים להעביר כסף לחשבון וירטואלי.

מהחשבונות שנפרצו פורסם ציוץ שמבקש להעביר ביטקוין לחשבון לא ידוע. בחשבון של ביל גייטס למשל, נכתב כי על כל אלף דולרים שישלחו לחשבון, הוא יחזיר סכום כפול, המטרה "להחזיר לציבור" ברקע משבר הקורונה. אלפי אנשים נפלו בהונאה, שהתרחשה במשך יותר משעתיים, ולחשבון שפורסם התקבלו מטבעות וירטואליים בסכום גבוה ממאה אלף דולרים.

ציוץ מחשבונו הפרוץ של ביל גייטס
ציוץ מחשבונו הפרוץ של ביל גייטס

מטוויטר נמסר כי ההאקרים ככל הנראה הצליחו לנטר עובדי טוויטר עם גישה למערכות ולכלים פנימיים, ודרכם לבצע את הפריצה. במטרה למנוע מהפצת ההונאה טוויטר הקפיאה חשבונות מאומתים רבים ומנעה מהם את היכולת לצייץ. בהמשך ציינה החברה שרוב החשבונות כבר שבו לשימוש, אבל יכולים להיות שיבושים נוספים.

מנהל החברה ג'ק דורסי אמר מוקדם יותר שההחברה בודקת את הבעיה ואמר כי "נחלוק כל מה שאנחנו יכולים ברגע שתהיה לנו תמונה יותר ברורה של מה קרה. זה יום קשה עבורנו בטוויטר, כולנו מרגישים נורא שזה קרה".