רגב נגד האוצר: מסרבת לבטל את הקו לדימונה - חרף מיעוט נוסעים

פרסום ראשון: משרד האוצר שואף לבטל קווים שפועלים כמעט ריקים מנוסעים על מנת לצמצם עלויות. הקו ההיסטורי בין בית שמש לירושלים יסגר, אך שרת התחבורה מתעקשת להמשיך את פעילות קו דימונה-ב"ש

זמן צפייה: 01:23

הרכבת חזרה השבוע לפעילות, בלי המון נוסעים, ובמקביל מעוררת עימות בין שרת התחבורה מירי רגב למשרד האוצר - שרוצה לבטל קווים שנוסעים כמעט ריקים על מנת לצמצם עלויות.

באוצר מבקשים לבטל שני קווים שנוסעים כבר הרבה מאוד שנים כמעט ריקים. הקו הישן בין בית שמש לירושלים, והקו השני בין באר שבע לדימונה. בעניין הקו בין בית שמש לירושלים השרה רגב השתכנעה שאכן מדובר במיליונים שנזרקים לפח, ולכן הקו הזה יסגר סופית לנוסעים.

לגבי הקו בין דימונה לבאר שבע, רגב מתעקשת שיש לו חשיבות מבחינת החיבור של הפריפריה למרכז, זאת על אף שהתחנה רחוקה מאוד מהעיר עצמה ולכן לא נמצאת בשימוש של התושבים בעיר - רשלנות שעולה מיליונים. במקביל רגב דורשת לתקצב הקמה של תחנת רכבת בתוך העיר - שאולי בעתיד תהפוך את הקו הזה לרלוונטי.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אחרי 3 חודשים: רכבת ישראל חזרה לפעול תחת הגבלות מחמירות

עד 500 נוסעים, בהזמנת מקומות מראש: כך תיפתח הרכבת ביום שני

נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה
נוסעים מעטים ברכבות עקב הנחיות בשל נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר השבוע, בתום שלושה חודשים שבמהלכן הקרונות לא זזו ממקומן בשל התפרצות מגפת הקורונה, רכבת ישראל שבה לפעילות בצל ההגבלות המחמירות של משרד הבריאות. הנוסעים נדרשים לעטות מסכה, לשמור על ריחוק חברתי, להימנע מאכילה ושתייה בזמן הנסיעה ולא לנסוע במקרה שהם סובלים מתסמינים של הקורונה.

ביום ראשון ערכו ברכבת נסיעת מבחן על מנת להיערך לחזרת הנוסעים. ברכבת וידאו כי הכול ערוך ומוכן לקבלת הציבור - אולם כלל לא בטוח אם אלה בכלל ישובו לנסוע בה. כזכור, בשל העובדה כי מספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל-500 בני אדם, הנוסעים יחויבו להזמין כרטיס נסיעה מראש עוד בטרם הגעתם לתחנה.

במקביל, דובר צה"ל הודיע כי בשלב זה, חיילים אינם מורשים להתנייד ברכבות אלא באמצעות אוטובוסים בלבד.