"לא שווה את זה": אתגר ה"טיקטוק" שמוביל לפציעות בקרב בני נוער

טרנד חדש ברשת החברתית, שבו מתעדים את עצמם הצעירים קופצים על כיסאות ושולחנות בהתאם למוזיקה, מוביל לנפילות כואבות וכן לנזקים של ממש. "שברתי את היד בגלל סרטון, חשבתי שיהיו לי לייקים"

זמן צפייה: 01:57

אתגר חדש ומסוכן ברשת החברתית "טיקטוק", שבו הצעירים מצלמים את עצמם בעת קפיצות על שולחנות וכיסאות בהתאם למוזיקה, מוביל לפציעות רבות בקרב בני נוער בארץ ובעולם. "חשבתי שאם אני אעשה את זה, יהיו לי לייקים. לא חשבתי על הבריאות שלי, אבל עכשיו כשאני חושבת על זה, זה באמת לא היה שווה את זה", סיפרה מוריה ותורי בת ה-14, ששברה את ידה כתוצאה מהמשחק המסוכן.

הטרנד, שמציף את הרשת החברתית שפונה בעיקר לילדים ובני נוער, גורם לפציעות רבות. אור גבאי, שנפצע גם הוא כתוצאה מהאתגר, סיפר: "זה היה כואב ברמה שלא הייתי צריך לעשות את זה מלכתחילה". ותורי הוסיפה: "התחלתי את השיר ואז ביימתי נפילה, נפלתי לאחורה ואז שברתי את היד, לא חשבתי שאגיע למקרה הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"רק רוצה לשיר": מאור אדרי על פוליטיקה, האהבה לבמה – והחרדות

חיית במה: שירה לוי על הקריירה המצליחה – והטרגדיה המשפחתית

בעקבות הכתבה על השף רפי כהן – כונס הנכסים יעביר כסף לשיקומו

מוריה ותורי, שנפצעה בעת צילום סרטון ל''טיקטוק''
מוריה ותורי, שנפצעה בעת צילום סרטון ל''טיקטוק'' | צילום: החדשות 13

חלק גדול מהסרטונים של הטרנד הנוכחי מצולמים בין כותלי בית הספר. המורים וההורים המודאגים מפצירים בילדיהם להיזהר, אבל במבחן התוצאה, לפי שעה, זה לא ממש עוזר. אור: "אני גם רואה הרבה ילדים שרוצים להיות מקובלים, נקרא לזה, ועושים את זה בדרכים קיצוניות בשביל להיות ככה, אני לא חושב שזו המטרה ולא חושב שבשביל זה נוצר הטיקטוק".

השניים, שכבר חוו על בשרם את התוצאות של האתגר המסוכן הזה ולמדו את הלקח בדרך הקשה, מתעקשים להזהיר את חבריהם, לפחות עד שיצוץ הטרנד הבא. מוריה אמרה: "זה ממש מסוכן, אני מציעה שתפסיקו כי זה ממש לא שווה את הבריאות שלכם".