המשטרה מזהירה מפני אתגר ה"טיק טוק" החדש: "הורים, גלו אחריות"

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הזהיר מהתעלול המסוכן, שבו משתתף אחד קופץ ושניים אחרים בועטים ברגליו - כדי שייפול לאחור: "להימנע מלקחת בו חלק". בן 17 פונה לביה"ח לאחר שהשתתף באתגר

זמן צפייה: 04:36

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של המשטרה הזהיר היום (רביעי) מפני האתגר החדש והמסוכן ברשת "טיק טוק", וקרא להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת. באתגר, שנקרא גם אתגר "שבירת הגולגולת", משתתף אחד קופץ ושניים אחרים בועטים ברגליו קדימה בזמן שהוא באוויר על מנת להפיל אותו - מה שלעתים קרובות מביא לכך שהוא נופל לאחור על גבו.

"אנו מבקשים להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים שבהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות", מסר המטה. "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק – וטינדר: האתגר שמשגע את הוליווד

בצל פרשת האונס במרכז: הסכנות באינסטגרם – ואיך נשמרים מהן

אינסטגרם זה כבר פאסה: כך כבשה "טיק טוק" הסינית את בני הנוער

אתגר הטיקטוק החדש
אתגר הטיקטוק החדש | צילום: חדשות 13

"אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו, שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת", כך לשון ההודעה.

בד בבד, נער בן 17 נפצע ופונה לבית החולים שערי צדק עם חבלת ראש לאחר שהשתתף באתגר. ד"ר גיורא וייזר, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, סיפר כי "הנער הגיעו אלינו אחרי אירוע של חבלת ראש ופרכוס, בהכרה. מתשאול שלו גילינו שהוא השתתף באיזשהו אתגר. הוא נחבל בראש ובגב בצורה די קשה. הוא התאושש והיה פה בהשגחה אבל האירוע הזה יכל להיגמר הרבה יותר גרוע, עם חבלת ראש הרבה יותר קשה ועוד חבלות בעמוד השדרה ובגב - שיכולות להוביל לנזקים לטווח ארוך".

גם בעולם חוששים מתפוצת האתגר המסוכן, והורים בארצות הברית קוראים למוסדות הלימוד להתערב ולמנוע את התופעה, לאחר שמספר בני נוער נפצעו.

עקב הפרסומים על האתגר, האיגוד לרפואת ילדים קראו להורים ולאנשי מערכות החינוך והבריאות לתת דגש נוסף על הסכנות בחיקוי משחקי הרשת הקיצוניים. "ילדים ובני נוער נופלים ברשת. הם אולי ערים לסכנה אבל מתעלמים ממנה. כמי שחווים את התוצאות הרפואיות הנוראות, חלקן כמעט קטלניות, הנובעות מחיקוי משחקים ברשת, אנו קוראים למשנה זהירות ולעצירת פעולות החיקוי", אמרו פרופ' שי אשכנזי ופרופ' צחי גרוסמן, ראשי האיגוד.