השביתה בוטלה: הגנים ייפתחו בפסח

למרות שעדיין לא הגיעו להסכמות באשר לסוגיית תנאי העסקתם, עובדי רשות הטבע והגנים ביטלו את השביתה המתוכננת והם יעבדו כרגיל בחול המועד

בשורה טובה למטיילים. מבלים בעין בוקק
בשורה טובה למטיילים. מבלים בעין בוקק | צילום: רשות הטבע והגנים

בשורה טובה למטיילים בפסח: איום השביתה של עובדי רשות הטבע והגנים הוסר והמשמעות היא שהפעילות בשמורות ובאתרים הלאומיים יפעלו בחול המועד כרגיל. לפי הודעת ההסתדרות היום (חמישי) ההחלטה נבעה "מתוך התחשבות בציבור המטיילים ברחבי הארץ בימי חול המועד". אם השביתה הייתה יוצאת לפועל, היא הייתה פוגעת במאות אלפים שצפויים לצאת לטיולים ברחבי הארץ בתקופת החג.

 

מטיילים בארץ
מטיילים בארץ | צילום: תום עמית

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הסיבה שבגינה אמורים היו העובדים לשבות היא העובדה כי המשא ומתן על תנאי העסקתם הגיע למבוי סתום. במסגרת השביתה, כל האתרים וסוכות ההצלה אמורים היו להיות סגורים. העובדים טוענים כי מנכ"ל הרשות ממשיך לדרוש חוזים אישיים גם בתפקידים שבליבת הרשות ובכך עוצר אפשרויות לקידום. בנוסף, הלינו העובדים על נושאים הקשורים לתנאי העסקתם כמו מכסות שעות עבודה והעסקה עונתית.

העובדים ציינו כי במשך זמן רב נתנו הזדמנות להידברות מול הנהלת החברה, שלטענתם גוררת רגליים ומושכת זמן. "ההצעות שההנהלה הציעה במסגרת המשא ומתן מרוקנות מתוכן את התוספות שאנו דורשים לאור הגידול בעבודה ובמשימות השוטפות אותם אנו מבצעים יום יום", טענו.

בהנהלת רשות הטבע והגנים דחו את הטענות: "הנהלת רשות הטבע והגנים הגיעה להסכמות עם ועד העובדים וזאת אחרי שהוועד חזר בו", הבהירו. "את ההבנות החדשות אליהן הגיעו הוועד וההנהלה הציגה ההנהלה לממונה על השכר באוצר. ההודעה על השביתה הגיעה תוך כדי הדיון". בהנהלת הרשות הוסיפו כי "ההתנהלות של הוועד, המשתמש בעובדים ככלי משחק ובציבור הרוצה לנפוש כבן ערובה, הורסת את יחסי העבודה ברשות". ההנהלה הודיעה כי היא התכוונה לפנות לבית המשפט כדי למנוע את עוגמת הנפש שכאמור נמנעה.