"על המדינה לא להדיר את הלהט"ב"

נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במועדון ה"ברנוער" בו נרצחו לפני כשמונה שנים ניר כץ ז"ל וליז טרובישי ז"ל. הנשיא חיזק את חבריי הקהילה והתייחס למחלוקות האחרונות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ביקרו היום (חמישי) במרכז הגאה בתל אביב במלאת שמונה שנים לרצח במתחם הברנוער. בביקור נכחו כ-50 נציגי הארגונים השונים בקהילה. "כולי תקווה שהמדינה תדע לנהוג באחריות בקבלת החלטות בצורה שלא תדיר כל אוכלוסייה", התייחס הנשיא לסערה האחרונה סביב שאלת האימוץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנשיא חיזק את חברי הקהילה ודחף אותם להמשיך להיאבק לזכויותיהם. "הקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית על כל מרכיביה," אמר הנשיא. "אסור לנו להתייאש חס וחלילה. יש מחלוקות הקושרות את החברה כולה ועליהן צריכים להיאבק, על דמות החברה. כל אחד על פי אמונתו.

הנשיא המשיך והתייחס לדיון הציבורי ולמחאה שהתעוררה לאחר ההחלטה של משרד הרווחה לפיה בני זוג מאותו מין לא יוכלו לאמץ ילדים. "כולי תקווה שמדינת ישראל על מוסדותיה, תדע לנהוג באחריות בקבלת ההחלטות ובצורה שלא תדיר או תשלול כל אוכלוסייה, גם במאבק על את אותם דברים שבמחלוקת", אמר הנשיא. "העדפתו של אדם היא העדפתו של אדם, כפי שהוא נולד אליה. כולנו בני אנוש וכולנו, כאשר אנחנו אוהבים, אז אנחנו אוהבים".

רעיית הנשיא במהלך הביקור
רעיית הנשיא במהלך הביקור | צילום: מארק ניימן / לע''מ

גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לקח חלק במפגש והתייחס לטענות שאין צורך במקום כמו מועדון ה"ברנוער". "יש מי שאמרו ויש שעדיין אומרים שאין בו צורך, אבל כל עוד אפליה קיימת, יש במקום צורך", אמר ראש העיר. "לצערי אנחנו רחוקים מלומר שיש שוויון תודעתי ומעשי".

הנשיא במהלך הביקור
הנשיא במהלך הביקור | צילום: מארק ניימן / לע''מ

יו"ר האגודה הלהט"בית חן אריאלי, אמרה במפגש: "יש לנו קהילה גדולה וחזקה שכבר ארבעים שנה נאלצת לדאוג לעצמה, להקים רשת ארגונים רחבה, לתת מענים, להיאבק על הזכויות שלנו בבתי משפט. קהילה שיש בה קורבנות של אלימות, זנות, נטישה, אפליה, התאבדות. אנו מעריכים את הביקור ההיסטורי והחשוב הזה אבל יחד עם זאת אנחנו עייפים ומותשים מהבטחות שאינן מקדמות דבר ומצפים מהמדינה שלנו להצהרות ברורות ומעשים. זכויות שוות באמת, בפועל ולא על הנייר.