סופר מהעתיד: לשלוף את המוצרים מהמדף – ולשלם מהנייד ללא קופה

סניף שופרסל בתל אביב יהפוך בתחילת השנה הבאה לאוטונומי לחלוטין - 200 מצלמות יעקבו אחרי תנועות הקונים, והמוצרים יירשמו במערכת וייתווספו לרשימה באפליקציה. "זה עובד קצת כמו קסם"

זמן צפייה: 02:36

זה נראה אולי כמו סופר רגיל, מעדניה, מדפים עמוסים, מקרר גבינות – אבל מבט אל התקרה מרושתת המצלמות מסגיר כי מדובר בפיסה קטנה מהעתיד, במה שיהיה בקרוב הסופר האוטונומי הראשון בישראל.

"האמת שזה עובד קצת כמו קסם", סיפר רן פלד, סמנכ"ל השיווק בטריגו ויז'ן, חברת הסטארט-אפ שפיתחה את המערכת המותקנת בסופר האוטונומי. "את לוקחת מה שאת רוצה – והולכת. אנחנו משתמשים במצלמות על התקרה, ואנחנו מזהים כל פעם שיש מגע של יד עם המוצר".

200 מצלמות יעקבו אחר תנועות הקונים, כל מוצר מתוך כ-3,000 מוצרים יזוהה במערכת ויתווסף לרשימת הקניות באפליקציה. בתום הקנייה אין צורך להמתין בתור לקופאית או להעביר את המוצרים בקופה בשירות עצמי, אלא פשוט משלמים במזומן או באמצעות הנייד. "את פשוט הולכת עם המוצרים הביתה", צחק פלד. "זה קצת מרגיש כמו לגנוב".

רן פלד, סמנכ''ל טריגו ויז'ן
רן פלד, סמנכ''ל טריגו ויז'ן | צילום: חדשות 13

הסבת הסניף של שופרסל בתל אביב לאוטונומי תעלה כחצי מיליון שקלים והפתיחה מתוכננת לקרות כבר בתחילת שנת 2020. ברשת המזון מתכוונים להסב בשנים הקרובות את כל הסניפים, כולל אלו של רשת הפארם "בי" לאוטונומיים. מהפכה של ממש בחוויית הקניות הפיזיות – שמגיעה כתשובה לצמיחת הקניות המקוונות.