"לא מפחדים פה": חרף האזהרות הרבות - הישראלים נוהרים לסיני

תורי ענק נרשמו במעבר טאבה, בשל משפחות רבות שבחרו להעביר את חול המועד בחצי האי. עדן שיראל, שנופשת במקום, סיפרה לחדשות 13 כי "אנחנו לא מתייחסים כ"כ להתרעות, מנסים לא לפחד - וליהנות"

זמן צפייה: 01:58

תורים של שעות נרשמו היום (ראשון) במעבר טאבה שבגבול ישראל עם מצרים, בשל ישראלים רבים שבחרו לצאת לנפוש בסיני בחול המועד. האזהרות החוזרות ונשנות של המטה ללוחמה בטרור לא הרתיעו משפחות שלמות מלחצות את הגבול.

מחצות ועד שעות הערב, כ-8,100 ישראלים חצו את הגבול למצרים ו-510 כלי רכב יצאו. מיום חמישי, 23,260 ישראלים עברו את הגבול בסך הכול. ההערכה היא שעד סוף השבוע יחצו כ-85,000 ישראלים את הגבול, מספר שיא בתקופה הזאת של השנה.

עדן שיראל, ישראלית שנמצאת בסיני, סיפרה ל"שש" עם חן ליברמן כי על אף ההתרעות הרבות, "זה לא כל כך מפחיד כמו שחושבים. אנשים פה מאוד נחמדים, כיף במלון ולא מתייחסים כל כך להתרעות. תמיד יש חשש מסוים, אבל מנסים לא לפחד - וליהנות".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20190421-1816 ' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='' kid='1_tdh6h1wj' duration='104'']

עטאווי אבראהים, בעל חושות בסיני, סיפר בריאיון ל"חדשות" עם יעקב אילון כי "יותר ישראלים הגיעו לסיני בהשוואה לפסח בשנה שעברה. האנשים לא מפחדים פה, כשהם נכנסים לאווירה של המקום הם אומרים שיותר רגוע ויותר שקט פה אפילו מבישראל. המבקרים מרגישים בבית וכולם נהנים ומשחקים. אנשים אוהבים להיות בחושות כי זו האווירה של סיני".

בתוך כך, כ-80 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. זאת, על אף הטמפרטורות הנמוכות והגשמים המקומיים שירדו בצפון ובמרכז. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים מצדה,שלהם הגיעו כ-3,000 מטיילים, וכן גן השלושה (הסחנה) וקיסריה עם כ-2,100 בכל אחד מהם. בין שמורות הטבע בלטו מערת הנטיפים עם כ-2,100 מטיילים ועין גדי עם כ-1,900 מטיילים. כ-4,000 מטיילים לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים כאשר הבולטים בהם היו חניוני הלילה בגן השלושה, חאן בארות, מצדה, ממשית וחי בר יטבתה. כמו כן, תורי ענק נרשמו במעבר טאבה שבגבול ישראל ומצרים, בשל ישראלים רבים שבחרו לצאת לנפוש בסיני.

ישראלים בסיני
ישראלים בסיני | צילום: החדשות 13
חושות בסיני
חושות בסיני | צילום: החדשות 13