שוטר היס"מ שתועד מכה נהג משאית התפטר

במהלך שימוע שנערך לו התפטר מתפקידו שוטר היס"מ משה כהן, שתועד מכה נהג משאית בירושלים ללא סיבה. כהן אף התנצל על התנהגותו והביע חרטה

שוטר מכה נהג פלסטיני

שוטר היס"מ משה כהן, שתועד כשהוא מכה נהג משאית פלסטיני במזרח ירושלים, התפטר היום (שני) מתפקידו לאחר שימוע. כהן אף התנצל על המקרה והביע חרטה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השימוע נמשך כ-10 דקות בלבד וכבר בתחילתו כהן העביר מכתב לראשת אגף משאבי אנוש ובו לקח אחריות מלאה על המעשה. השוטר אף התנצל בפני נהג המשאית שאותו תקף והכה ובפני כל שוטרי משטרת ישראל.

פרקליטו, עו"ד אבי חימי, אמר לאחר השימוע כי "התפטרותו של כהן ראויה ואת מכלול הטיעונים בכוונתו להעלות בצורה מסודרת בבית המשפט שם אמור להתנהל הדיון בכתב האישום שהגישה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים".

'' אירוע חריג'', אלשיך
'' אירוע חריג'', אלשיך | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד בטרם התפטר כהן ולפני שהוגש נגדו כתב אישום ביום חמישי האחרון בגין תקיפה, אמר השוטר למקורביו ולחוקריו כי הוא מתנצל על מעשיו. "לא ירדתי אליו כשוטר, אלא כאדם פרטי", אמר כהן. "לא הייתה לי כוונה להתעמת איתו פיזית, לא צפיתי מה יקרה. עשיתי טעות קשה". הוא הוסיף כי הוא "רוצה לחבק את האיש הזה".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שיגר לאחר האירוע איגרת לכל שוטרי ישראל, ובה התייחס לתיעוד. "זהו אירוע חריג שאין לו מקום במשטרת ישראל ולצערי הוא גורם עוול לעשרות אלפי שוטרים הפועלים לילות כימים למען ביטחונם האישי של אזרחי ישראל ופוגע שלא בצדק בדימויים בציבור", כתב אלשיך, שאף ציין כי השוטר הודה בחקירתו בעובדות שיוחסו לו, ולכן זומן לשימוע "לשם שקילת פיטוריו", והוצא לחופשה כפויה.