"הורה לנהגו לבצע עבירות תנועה": מנכ"ל משרד האוצר נחקר באזהרה

במהלך החודשים האחרונים נחקר שי באב"ד בחשד כי דרש מנהגו להגביר את מהירות הנסיעה ולהפעיל סירנה במטרה לעקוף מכוניות אחרות. בימים הקרובים תתקבל החלטה באילו אמצעים לנקוט

זמן צפייה: 01:20

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נחקר באזהרה ע"י נציבות שירות המדינה. החקירה החלה לפני כמה חודשים בחשד כי באב"ד הורה לנהגו לבצע עבירות תנועה, בהן הגברת מהירות הנסיעה והפעלת סירנה במטרה לעקוף מכוניות אחרות. בימים הקרובים תעבור החקירה לגורמים המקצועיים בנציבות שיחליטו באילו אמצעים לנקוט.

ממנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נמסר בתגובה: "בושה וחרפה שהנציבות מדליפה חומרים לתקשורת מהליך חקירה משמעתי לפני שההליך הסתיים בעוד היא דורשת מהנחקר שלא לדבר על החקירה על מנת שלא לשבש את ההליך. בעשותה כך היא מוכיחה שאין בכוונתה לרדת לחקר האמת אלא אך ורק להכפיש את הנחקר. לו הייתי יודע זאת מלכתחילה, לא הייתי משתף פעולה עם ההליך מלכתחילה.

שי באבד, מנכל משרד האוצר
שי באבד, מנכל משרד האוצר | צילום: חדשות 10

לדבריו של באב"ד: "אני מתכוון להגיש תלונה בנושא לפרקליט המדינה, האמון על יחידת החקירות של הנציבות. לגופו של עניין, כבר אמרתי בעבר שלקחתי אחריות מלאה על כך שהנחיתי את נהגי לנסוע מהר במסגרת תפקידי.  כמו כן, שילמתי את כלל הדוחות וכן את ההוצאות המשפטיות מכיסי האישי".

לפני כשנה וחצי נחשף בחדשות 13 כי באב"ד קיבל שני אישורים חריגים מאוד ממשרד התחבורה, שניתנים לרוב לאנשי ביטחון וכוחות ההצלה. בניגוד להנחיות, באב"ד עושה לכאורה שימוש באישורים אלו לצרכים אישיים במסגרת עבודתו, בהם לעקוף את פקקי הבוקר בדרך לעבודה.

על פי עדויות שהגיעו לחדשות 13, באב"ד ניצל את ההיתרים במספר מקרים כשעשה את דרכו מביתו שבהוד השרון לישיבות בירושלים - כאשר הוא נתקע בפקק, הנהג שלו הפעיל את הצ'קלקה, ירד לשוליים או לנתיב תחבורה ציבורית ועבר את המהירות המותרת. יש להבהיר ששימוש כזה הוא בניגוד מוחלט לנהלים, המתירים שימוש בצ'קלקה רק בעת חירום או פעולה מצילת חיים.