גם בלי חוק: מצאו פתרון לרעש המואזין

תושבי בית נקופה סובלים כבר שנים מרעש המואזין שמגיע מאבו גוש השכנה - אולם במקום להמתין לאישור חוק המואזין, החליטו לפתור בדו שיח עם ראש המועצה

פתרון באמצעות דו שיח (ארכיון)

בעוד שחוק המואזין עבר אתמול (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, יש מי שאינם ממתינים לחקיקה כדי להיפטר ממטרד הרעש - בדרכי שלום: תושבי בית נקופה, הסמוכה לירושלים, הצליחו להגיע לסיכום עם תושבי אבו גוש שיפתור את הבעיה, ולאחר כחודשיים של דיונים נהנים כבר שבוע משקט יחסי בכל שעות היום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"כבר שנים שאנחנו סובלים חמש פעמים ביום מרעש מטריד, במיוחד בחמש בבוקר", מספרת לחדשות 2 Online תושבת בית נקופה דורית אבנשפנגר. "לקחתי על עצמי לראות אם אני יכולה לחולל איזשהו שינוי באמצעות דו שיח עם ראש המועצה - ומצאתי אדם מקסים, שמציב במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו את השכנות הטובה".

"אנחנו מבינים אותם - אין לנו כוונה לפגוע בהם, וזה גם אסור על פי ההלכה המוסלמית", מסביר ראש המועצה עיסא ג'בר. "אנחנו עושים כל מאמץ שהרעש של המואזין לא יפריע לשכנים, גם האימאם והמואזין הם פרטנרים לעניין הזה". לדבריו, "יש הידברות כדי למצוא את דרך המלך: שאנחנו נשמע את המואזין, כי זה חלק מהמערך הדתי שלנו, אבל בלי לפגוע בשכנים. כשהדברים מתנגשים, מוצאים דרך אלטרנטיבית להגיע לפתרון בו כולם מרוויחים".

"עדיין יש קצת רעש - אבל אין מה להשוות"

לדברי ראש המועצה, "ניסינו כמה טכניקות, ולדעתי הצלחנו להנמיך את הרעש עד כמה שאפשר. לפעמים זה לא מפריע להם, ובימים אחרים הם כן שומעים - גם למזג אוויר יש פה תפקיד", הוא מסביר. "יש ימים שאנחנו בעצמנו לא שומעים, וזו בעיה כי זה מנוגד למסורת". אך למרות שהפתרון עוד לא מושלם, ג'בר מרוצה: "לדעתי השגנו הרבה בזה שנקטנו צעדים ורכשנו מכשירים מיוחדים לדבר הזה".

''יש רעש - אבל אין מה להשוות''
''יש רעש - אבל אין מה להשוות'' | צילום: חדשות 2

"ראש המועצה כופף את כל הרמקולים שפונים לכיוון בית נקופה וקריית ענבים ב-90 מעלות, כך שכעת הם פונים לרצפה", משתפת אבנשפנגר. "עכשיו אנחנו בודקים גם אפשרות של ניתוק לחלוטין של הרמקולים שפונים אלינו. עדיין יש בבוקר קצת רעש, אבל אין מה להשוות", היא אומרת. עוד סיפרה כי השיח נמשך: "מחר ראש המועצה יגיע אלי ברבע לחמש בבוקר כדי לשמוע בעצמו איך זה מרגיש אצלנו".

"מטבעי, אני אדם שאוהב לנסות לחולל שינוי ורציתי לראות אם ניתן לעשות משהו לא מתוך כורח, לא כי רוצים ומבינים את החשיבות של להתחשב האחד בשני בלי להרגיש שרומסים מישהו", הסבירה. "אני מנסה תמיד להבין את שני הצדדים, וחוק המואזין מתחשב רק במי שלא צריכים אותו - אני מבינה את מי שצריכים אותו ומרגישים מותקפים".