הציבור החליט: זה המתכון לקמפיין בחירות מוצלח

שלילי אאוט, חיובי אין: רגע לפני סיומה של מערכת בחירות סוערת במיוחד ועתירת הכפשות, סקר חדש שמתפרסם חושף את מה שנראה כסוד לקמפיין בחירות מוצלח

גנץ מול נתניהו | צילום: יח"צ \ עיבוד 13 אונליין

סקר שנערך לקראת תחרות האפי לשיווק אפקטיבי ובחירות 2019 מצא כי למרות שבחירות 2019 מתאפיינות בקמפיינים שליליים והכפשות, הרי ש - 74% מן הציבור סבור שקמפיין המציג הישגים והצלחות אפקטיבי יותר. רק  8% מהנשאלים סבורים שיעיל ומשכנע יותר שמועמד יתקוף את יריביו. עוד עולה מן הסקר: 47% סבורים שאסטרטגית קמפיין בחירות המציגה במרכזה את מצע המפלגה אפקטיבית יותר בקבלת החלטת הצבעה מאשר הצגת מועמדי המפלגה או ראש המפלגה. עו"ד תלמה בירו, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "טוב יעשו ראשי המפלגות הגדולות אם יאמצו את תוצאות הסקר, יזנחו את הטחת הבוץ אחד בשני וימירו אותה בהצגת הישגיהם ובעיקר בחשיפת המצע שלהם. אני מאמינה שסקרים דומים מצוים גם בידיהם".

הסקר נערך בתאריכים 27-28 במרץ על ידי חברת מדגם באמצעות האינטרנט בקרב 509 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הדוברת עברית בגיל 18-70.  מדגם ערכה את הסקר עבור איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמי"ל לקראת תחילת תחרות ה- - Effie Awards, תחרות הבוחנת מהלכי שיווק אפקטיביים, שתערך זו השנה ה- 19 ברציפות. עוד נמצא ש-47% מאמינים שחשיפת מצע המפלגה במסגרת קמפיין בחירות היא דרך השכנוע האפקטיבית ביותר כאשר הם מגבשים דעה למי להצביע, בעוד ש- 20% סבורים שהצגת כלל נציגי המפלגה היא הדרך הכי אפקטיבית יותר ו- 17% סבורים שהצגת העומד בראש המפלגה היא אסטרטגית הפרסום האפקטיבית יותר. על פי הממצאים, ככל שעולים בגיל, מצע המפלגה הופך לחשוב יותר: 40% בגילאי 18-29 סבורים שהמצע הוא החשוב ביותר בתור משפיע על החלטתם, 47% בגילאים 30-49 ו- 53% מבני ה- 50 ומעלה סבורים שהצגת מצע המפלגה היא המשפיעה ביותר על ההחלטה למי להצביע.

עוד מצא הסקר כי כאשר בוחנים את ההבדלים בין גברים לנשים, ניתן להבחין ש- 11% מן הגברים סבורים שתקיפת היריב היא אסטרטגית הקמפיין היעילה והמשכנעת ביותר ופחות ממחצית מכך - 5% מן הנשים בלבד סבור שתקיפה היא הדרך האפקטיבית יותר. על פי הנתונים עולה הבדל בין אנשים נשואים או בזוגיות לבין רווקים: 78% מן הנשואים סבורים שהצגת הצלחות והישגים על ידי המועמד אפקטיבית יותר בהשוואה לתקיפת היריב ורק 69% מן הרווקים סבור כך. יגאל בר-און, מנכ"ל איגוד הפרסום הישראלי: "כגופים האמונים על בחינת אפקטיביות שיווקית ופרסומית, אנו מזמינים את הקמפיינרים של כל המפלגות בבחירות הנוכחיות, להגיש את הקמפיינים שלהם לתחרות האפי ולעבור שיעור מאלף באפקטיביות".