כפר חב"ד: פעוט נשכח ברכב, מצבו בינוני

זוג תיירים שהגיע להתארח בכפר חב"ד נכנסו לחנות ירקות ושכחו את התינוק ברכבם. התינוק אותר לאחר חצי שעה כשהוא סובל מהתייבשות וממכת חום ופינו אותו לבית החולים

תינוק נשכח ברכב (אילוסטרציה) (נטע יערי)

תינוק בן שנה וחצי במצב בינוני לאחר שנשכח היום (רביעי) ברכב למשך יותר מחצי שעה בכפר חב"ד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לתינוק טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא בראשון לציון כשהוא במצב קל וסובל מהתייבשות ומכת חום, ובדרכו לבית החולים מצבו החמיר. מהמשטרה נמסר כי הנסיבות בבדיקה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מדובר בזוג תיירים שהגיע להתארח אצל משפחה בכפר חב"ד. השניים נכנסו לחנות ירקות ושכחו את התינוק ברכב. לאחר כחצי שעה הבחינו ששכחו את התינוק ברכב והשניים מיהרו לרכבם והזעיקו את מד"א.

כשההורים הגיעו לתינוק הוא היה בהכרה, וצוותי מד"א פינו אותו לבית החולים אסף הרופא בראשון לציון. במד"א ציינו כי התינוק בכה למשך הנסיעה כולה והגיע לבית החולים כשחום גופו הוא 38 מעלות.

חובש רפואת חירום במד"א אריאל חדד סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הפעוט מחוץ לרכב. סיפרו לי שהוא שהה ברכב הסגור פרק זמן של כחצי שעה. הוא היה בהכרה ובכה עם סימנים של פגיעת חום קלה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה במצב יציב לבית החולים". כאמור, לאחר שהגיע לבית החולים, מצבו הוגדר בינוני.

מארגון "בטרם לבטיחות ילדים" נמסר כי בשנת 2016 אירעו 7 מקרי תמותה כתוצאה משכחה ברכב ובשנת 2017 נרשם מקרה תמותה בודד. "בקיץ שעבר הייתה עלייה במספר מקרי התמותה של ילדים שנשכחו ברכב", מסרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "שכחה ברכב זאת טרגדיה נוראית וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו בעיקר בעת שינוי שגרה, וכן עקב עייפות ולחץ אז אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם בוא הקיץ, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות נוספים".