אחרי רכישת הענק: SAP מציגה את חזון החברה החדש

דיווח מיוחד מכנס sapphire now 2019: ענקית הוכנה האירופאית SAP הציגה את החזון שלה לשנים הקרובות במהלך כנס הלקוחות השנתי שסבב הפעם סביב רכישת הענק שהחברה ביצעה רק פני מספר חודשים

זמן צפייה: 04:48

למעלה מ-30 אלף אורחים מילאו את מרכז הכנסים אורנג' קאונטי, שבאורלנדו, פלורידה אשר ארח את כנס SAPPHIRE NOW השנתי של ענקית התוכנה האירופאית SAP. הכנס הנוכחי הוא ה -30 במספר שערכה החברה  כשהפעם הדגש  שביקשו לתת שם הוא על חווית המשתמש - ולא בכדי.

בפתח הארוע הכריזו ב SAP  כי הפלטפורמה של קוואלטריקס תשולב בפלטפורמת החברה העיקרית, במסגרת מה שמכונה שם כ "Intelligent Enterprise" ותציע ללקוחות החברה את היכולת לנטר בזמן את חווית הלקוח וליצר מדדים כמותיים שישתלבו במקביל עם המדדים האחרים של העסק. השבר אמור ויאפשרו למנהלים להצליב מידע ולקבל שליטה גדולה יותר מאי פעם על פעילות החברה. נראה כי בשלב הראשון SAP תשלב את יכולות קוואלטריקס בלפחות ארבעה מוצרים שונים שיקיפו את כל פעילות החברה.

כזכור, רק לפני כחצי שנה כחצי שנה עולם התוכנה הופתע כשהענקית הגרמנית רכשה את הסטארטאפ האמריקאי קוואלטריקס בסכום שיא של כ 8.8 מיליארד דולרים במזומן –(כמעט פי שניים מהשווי המוערך של החברה) כל זאת רק ימים ספורים טרם קוואלטריקס היתה אמורה לצאת להנפקה. החברה מיוטה פיתחה פלטפורמת משוב פופולארית למדי שתוך זמן לא רב היתה בשימוש נרחב בקרב בקרב למעלה מ 9,000 חברות ברחבי העולם וביניהן ענקיות דוגמת: קוקה קולה, BMW, דיסני ואפילו צבא ארה"ב.

223255 5
מנכ:ל SAP ביל מק'דרמוט על בימת הכנס | צילום: צילום: SAP

"ניהול חוויות הוא החזית החדשה עבור העסקים הטובים בעולם" אמר מנכ"ל SAP, ביל מק'דרמוט, בפתח כנס Sapphire 2019. "מעולם לא ראיתי את SAP כל כך נלהבת לעזור ללקוחות שלנו במטרה להפוך אותם לכוח מניע לצמיחה, חדשנות ואופטימיות - אנחנו רוצים שכולם יזכרו את ה- X שלהם ואת ה-O’s ". מק'דרמוט מעריך כי מדובר בבעיה גלובלית ששווייה מוערך בכ-1.6 טריליון דולרים כשבשורה התחתונה - לקוחות מתוסכלים פשוט עוברים לשירות אחר במידה והם אינם מרוצים מבחינת חווית השימוש.

600262 Pic 2000y2000
כנס SAPPHIRE NOW | צילום: צילום: SAP יח''צ

אז למה בעצם התכוון מק'דרמוט? ובכן, ה-O דאטה מתייחס בעצם למידע התפעולי (operational data) זה שהיה זמין עד כה בפלטפורמת הניהול של החברה. ה-X דאטה הוא בעצם המידע אודות רצונות הלקוחות והאופן שבו הם חווים את השירות והמוצרים של החברה (לדוגמא: האם הם נהנים מאלו? האם הם חושבים שהמוצר מאכזב?). לפי מקדרמוט הרי שהנתונים הללו מעולם לא שולבו יחדיו כפי ש SAP מסוגלת לעשות זאת כיום בעקבות הרכישה: "כל מנכ"ל שאני פוגש מספר לי שהוא מנסה לגשר על פער ה"חוויה" – המרווח החמקמק בין ציפיות הלקוחות מהמוצר שלהם לבין מה שהם מקבלים בפועל. אני מאמין שכיום הפער הזה הוא הגורם שיוצר את ההיררכיה בכלכלה הגלובלית".

24153e
ראיין סמית', מייסד ומנכ''ל קוואלטריקס | צילום: צילום: SAP יח:צ

את דבריו של מק,דרמוט חיזק גם ריאן סמית, מייסד ומנכ"ל Qualtrics, שאמר: "אנחנו חיים בכלכלת החוויה; ארגונים כיום נמצאים בעיצומו של מירוץ מכון מראש – חלקם לפסגה, וחלקם נעים בלי לדעת הישר לתחתית. ההבדל בין החברות שינצחו לבין אלו שיפסידו הוא שאלו מבינות  איך נתוני ה- X ונתוני ה- O אמורים לעבוד יחדיו כדי לספר את הסיפור של מה שקורה בארגון; למה זה קורה; וכיצד לפעול בזמן אמת כדי לספק תוצאות עסקיות פורצות דרך.".

אך האם ההשקעה הענקית והכיוון הברור שבחברה בחרו יוביל לצמיחה ולגדילה בכמות המשתמשים בפלטפורמת ה- S/4HANAשל החברה? לא ברור, אך ניכר כי מאמצי החברה מנסים לפרוץ את הגבולות המלאכותיים שכפו שם בעבר על עצמם, ונראה כי ב-SAP אימצו לחלוטין את הענן הציבורי ומנסים להתאים שם מוצרים לכל סביבה. אומנם במהלך האירוע הודגשה מחוייבות החברה לפלטפורמת הענן, אך נראה כי ב-SAP מאמצים מודלים חדישים יותר  בהתאם לרוח הזמנים במטרה למשוך משתמשים חדשים לתוכנות הניהול שלה. בתצוגת כח מרשימה למדי, הכריזו בחברה על תוכנית שותפים חדשה בשם " SAP Embrace" שעיקרה הגברת שיתוף הפעולה עם ענקיות ענן אחרות דוגמת  גוגל, אמזון ומייקרוסופט – כשהאחרונה אף תתחיל לשווק את מוצרי החברה על בסיס תשתית ענן האז'ור שלה.

וכאילו זה לא היה מספיק -על בימת הכנס עלה גם אחד, טים קוק, מנכ"ל אפל, שהכריז על הידוק שיתוף הפעולה בין החברות ועל הטמעה משותפת של פלטפורמות SAP השונות על גבי מערכת ה iOS. בדבריו שיבח קוק את הקו שמוביל מק'דרמוט ודיבר על הצורך בהגברת השמירה על פרטיות משתמשים ולקוחות ועל החשיבות שאפל רואה בכך. קוק הציג בארוע כמה יישומים מסקרנים ובהם זו של חברת תרופות הנעזרת המצלמת האייפד לבצע ספירת מלאי אוטונאטית במציאות רבודה  - ישירות לאפליקציה המבוססת על פלטפורמת הניהול של  SAP.

הכותב היה אורח SAP בכנס החברה באורלנדו, פלורידה, ארה"ב