האקרים בני 10: מטרור ועד סחיטה כלכלית

אלון בן דוד ביקר בוועידת הסייבר השנתית של קספרסקי שנערכה באי טנריף וגילה עולם ובו האקרים בני 10, מרגלי סייבר ומבקרים שבאו עם טלפון חלופי, מחשש להדבק בווירוסים

זמן צפייה: 05:01

בשנים האחרונות מאות אלפי ישראלים היו חשופים למתקפת סייבר פשוטה, הלא היא מתקפת הכופר. אז איך זה עובד? אתם מקבלים מייל עם קישור כלשהו שנראה לגיטימי לחלוטין, אתם לוחצים על הקישור ובאותו הרגע המחשב שלכם ננעל ואתם נדרשים לשלם דמי כופר כדי שהחסימה תשתחרר. האקר בן 14 שמשגר את המתקפה הפשוטה הזאת מרוויח 10 דולרים. מי ששולח אותו מרוויח כבר כמה מאות, וזה עסק שמגלגל כמיליארד דולר בשנה. החדשות הרעות הן שלנו, האזרחים, אין הרבה מה לעשות כדי להתגונן, אם זו נחמה - אז אנחנו בחברת רבים וגדולים.

על כל האקר שרותם את הכשרון שלו למען הטוב - יש שניים שעובדים עבור הרעים ומרוויחים הרבה יותר כסף. לפעמים הרעים הם פושעים, לפעמים ממשלות ואולי גם ארגוני טרור. קספרסקי עצמו נתפס בעיני רבים בעולם כמי שעובד הדוק עם הממשלה הרוסית. רבים מהנוכחים כאן באו עם טלפון חלופי, מחשש להדבק בוירוסים. על הבמה הם מציגים בזה אחר זה את המתקפות המתוחכמות שגילו. קספרסקי מזמין אותם מדי שנה, כמו שהזמין הפעם גם אותנו, מושיב אותם במלון מהודר, מאכיל, משקה והכל לכאורה למטרה טובה: לחלוק מידע שיאפשר להתמודד עם עולם הסייבר שנהיה יותר ויותר מפחיד.