רשמית: שדה דב יפונה עד 2016, עובדי חברות התעופה מוחים

פרויקט הנדל"ן השאפתני במרכז אמור לצאת היום לדרך, כאשר שרי השיכון והאוצר חתמו על התכנית לפינוי שדה התעופה בתל אביב. עובדי התעופה האזרחית הפריעו לנאומו של לפיד, שלקח קרדיט על התכנית שאושרה בממשלה הקודמת. במקום השדה, שיפונה עד 2016, ייבנו כ-16 אלף יחידות דיור

הדמיית פרויקט פינוי שדה דב
הדמיית פרויקט פינוי שדה דב | צילום: פייסבוק יאיר לפיד

שר האוצר, יאיר לפיד ושר השיכון, אורי אריאל, חתמו היום (רביעי) רשמית על התכנית לפינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב, ובניית כ-16 אלף יחידות דיור במקומו. עובדי חברות התעופה ואגודת התעופה האזרחית מחו נגד הפינוי ואף קטעו את נאומו של לפיד.

פינוי שדה התעופה האזרחי אמור להסתיים עד יוני 2016, כאשר המדינה תקצה לעניין כ-230 מיליון שקלים מרשות מקרקעי ישראל. התכנית, אגב, עברה בממשלה הקודמת ואושרה סופית בחודש ספטמבר 2012, כשלפיד עוד לא היה במערכת הפוליטית.

פעילות הטיסות משדה דב צפויה לעבור לנתב"ג, שם יוקצו לחברות התעופה האזרחיות שטחים מבסיס חיל האוויר ובהמשך בטרמינל 1 הישן. בחברות "ארקיע" ו"ישראייר" זועמים על המהלך, שייקר את עלויות התפעול שלהן.

"זהו רק אחד מהפרויקטים בתחום הדיור שאנחנו מתניעים בימים אלה ואזרחי המדינה, כמו גם השווקים הפיננסיים והבנקים למשכנתאות, מתחילים להבין שהממשלה הזו תעשה כל מה שצריך כדי להוריד את מחירי הדיור", התגאה לפיד. "זו הייתה ההבטחה שלנו, ואנחנו מקיימים אותה. מחירי הדירות הפכו לאיום אסטרטגי על דור שלם במדינת ישראל, ואנחנו נחושים בדעתנו להוריד אותם".

"חלק גדול מהדירות יהיו דירות להשכרה, והן חלק מפרויקט הדיור הלאומי להשכרה שהבטחנו לקדם", הוסיף לפיד. "בגלל שלא יהיו יותר המראות ונחיתות משדה דב, אפשר יהיה להסיר את מגבלות הבניה לגובה גם בפרויקט הזה, וגם בשכונות הסמוכות, מה שיגדיל בהרבה את מספר הדירות באזור".