בגלל חפירות: חרדים התפרעו בבית שמש ובירושלים, 14 עוכבו לחקירה

הפגנה באתר בנייה בבית שמש הפכה לשורה של הפרות סדר, בשל ניסיון של מאות חרדים למנוע את העבודות במקום בטענה שנמצאים בו קברים עתיקים. עשרות פחי אשפה הוצתו, רחובות נחסמו

חרדים מציתים פח אשפה בשכונת מאה שערים בירושלים
חרדים מציתים פח אשפה בשכונת מאה שערים בירושלים | צילום: דובר כבאות והצלה מחוז ירושלים

המחאה על הבנייה הפכה למפגן אלים: למעלה מ-100 חרדים הפגינו היום (שני) באתר הבנייה שבמתחם גולובצ'יק בבית שמש, בעקבות טענתם שמתחת לאתר ישנם קברים עתיקים. כוחות משטרה שפעלו במקום עיכבו לחקירה 14 מבין המפגינים, מה שגרר שורה של הפרות סדר.

(22 שניות)

בשלב מסוים נגררה המחאה להצתה של פחי אשפה וחסימות כבישים, גם בירושלים. רחובות שכונת גאולה ומאה שערים נחסמו לחלוטין לתנועה בשל הצתת הפחים. למרות זאת, הבנייה במקום נמשכת כרגיל. במשטרה נערכו מראש לאפשרות שבמקום יתפתחו הפרות סדר, והגיעו למקום בכוחות מתוגברים.

דובר מחוז ירושלים במכבי האש, אסף אברס, אמר כי "בשעה האחרונה החלו הפרות סדר והחלו בהבערת פחי אשפה כולל חסימות כבישים במקביל ברחוב נהר הירדן בבית שמש, בירושלים רחובות יחזקאל, מלכי ישראל וכיכר השבת. יש עשרות פחי אשפה הפוכים ובוערים, ובמקום ישנה חסימה, צוותי כיבוי פועלים בנסיון למזער את הנזק במקום עם ליווי משטרתי".

כבאים מכבים פח אשפה שהוצת על ידי חרדים בשכונת מאה שערים
כבאים מכבים פח אשפה שהוצת על ידי חרדים בשכונת מאה שערים | צילום: שמואל בן ישי, חדשות 24
חרדים הפגינו ליד אתר בנייה בבית שמש
חרדים הפגינו ליד אתר בנייה בבית שמש | צילום: שמואל בן ישי, חדשות 24

על פי הפרסום באתר "כיכר השבת", מרבית המפגינים משתייכים לארגון "אתרא קדישא". 13 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר, ומפגין נוסף חשוד בתקיפת שוטר.

כבר אתמול הפגינו במקום מספר פעילים לאחר שהבינו כי העבודות במתחם החלו. אתמול בבוקר הצליחו העובדים במקום לבלום מפגינים בודדים שהגיעו למקום.