"אינייסטה, צ'אבי ומסי יכולים ללמד אותנו ואת הפלסטינים לשחק טיקי-טאקה"

מסע השלום של ברצלונה עבר בירושלים, עם פתקים ותפילה בכותל המערבי, וטקס בבית הנשיא פרס בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו. פרס התמסר עם נשיא ברצלונה, שענה: "לא יכולנו לבוא בתזמון טוב יותר"

ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת "Peace Tour", סיור השלום שלה במזרח התיכון
ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת "Peace Tour", סיור השלום שלה במזרח התיכון | צילום: משה מילנר, לע"מ

כדורגלני ברצלונה, מסתמן, לא יביאו שלום למזרח התיכון, אבל עבור מנהיגי האיזור הם בהחלט מספקים יומיים של בריחה מטרדות היום-יום, עניינים כמו מו"מ מדיני ומציאת נגיד חדש לבנק ישראל. הבוקר הגיעו ליאו מסי, אנדרס אינייסטה וחבריהם, אלופי ספרד, לביקור בירושלים, הניחו פתקים בכותל המערבי, והמשיכו לביקור בבית הנשיא.

(21 שניות)

"ביקורכם הוא תרומה משמעותית לשלום, ובאתם לישראל בדיוק בזמן- כשממשלתנו החלה את המסע לשלום בינינו לבין הפלסטינים", פתח הנשיא שמעון פרס בדברים. "לילדים ישראלים ופלסטינים שני חלומות: להבקיע גול בקמפ נואו, ולהגשים את חלום השלום. אינייסטה, צ'אבי ומסי יכולים ללמד אותנו ואת הפלסטינים לשחק 'טיקי טאקה' כדי שנוכל להבקיע את הגול המיוחל- הגול לשלום".

נשיא הקבוצה הקטאלונית, סנדרו רוסיי, המשיך את הדאבל-פאס עם פרס. "זהו רגע היסטורי עבורנו ולא יכולנו לבוא בתזמון טוב יותר", אמר. "הגענו לישראל להדק את החברות, היחסים ולסייע לכם ולפלסטינים למצוא נקודות מפגש בדרככם לשלום. אנו עושים זאת עם כל הצניעות שבעולם, ומתוך ידיעה כי בארסה יכולה לאחד בין הקהילות. אנו יודעים כי הדרך לשלום דרך דיאלוג היא ארוכה, אך היא משתלמת. עתיד העולם תלוי גם בעתיד שלכם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסה למנף את הביקור גם לצרכים תיירותיים: "ביקרתם עכשיו במקום הקדוש ביותר ליהודים. יש בישראל עוד אתרים רבים הקדושים ליהדות, לנצרות ולאיסלאם. החלום שלי הוא לראות כדורגל, שלום וביטחון, וגם אחוז אחד מהאוהדים שלכם המבקר באתרים הנפלאים שלנו".

ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת
ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת "Peace Tour", סיור השלום שלה במזרח התיכון | צילום: דניאל בר און

פירון: "לא נסכים עם גילויי הפרדה, גזענות ושנאת האחר"

גם משרד החינוך השתתף במפגש, כאשר השיק את התוכנית "האחר הוא אני", ושר החינוך שי פירון אמר בטקס: "לא פחות מאשר מצוינות, בארסה מייצגת את היכולת של השונים לחיות ולהצליח יחד. לא נוכל להסכים עם גילויים של פירוד, הפרדה, גזענות או שנאת האחר. אנו מקווים שבשנה הקרובה יחתמו על האמנה כשני מיליון תלמידים. זה החזון, זו המשימה".

פסטיבל ברצלונה עובר בשעות אלה לאיזור המרכז. השחקנים צפויים להגיע לכפר המכביה, לפגישה נוספת עם נתניהו והפעם גם עם רעייתו שרה, יחד עם ילדים חולי סרטן שהזמינו. לשיא יגיע הביקור באיצטדיון בלומפילד בשעות הערב, בו יקיימו הכוכבים מקטאלוניה אירוע עם ילדים ישראלים ופלסטיניים, במעמד הנשיא פרס.

"אתמול בברצלונה, בכינוס אוהדים שלנו, יותר מאלף איש פרצו במחיאות כפיים ספונטניות כשסיפרתי שאנחנו יוצאים למסע לישראל ולרשות הפלסטינית כדי לעשות את המעט שביכולתנו לבניית דיאלוג", סיפר רוסיי אצל הנשיא, "וזה מסביר מדוע ההרגשה בברצלונה היא של 'הרבה יותר ממועדון'". בביקור בכותל, אמר נשיא המועדון הקטאלוני כי "נשאנו תפילה למען שלום ודיאלוג בין הישראלים והפלסטינים". וגם תפילה להצלחת המאמן החדש, חרארדו מרטינו, היתה שם בפתקים, כנראה. בקטנה.

ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת
ברצלונה, אלופת ספרד בכדורגל, מבקרת בישראל במסגרת "Peace Tour", סיור השלום שלה במזרח התיכון | צילום: דניאל בר און