החל ממחר: יופסקו העיצומים של עובדי משרד החוץ

אחרי חודשים של סכסוך בין עובדי משרד החוץ לאוצר, הורה בית הדין הארצי לעבודה להפסיק את העיצומים כבר ממחר, בעקבות הסכמת הצדדים לפנות למגשר. הממונה על השכר במשרד האוצר בירך על ההחלטה

שלט בגלל שביתת ועד עובדי משרד החוץ
שלט בגלל שביתת ועד עובדי משרד החוץ | צילום: רויטרס

האם הסכסוך הארוך במשרד החוץ מתקרב ליישוב? בית הדין הארצי לעבודה הורה היום (רביעי) להפסיק את העיצומים בהם נוקטים עובדי המשרד כבר ממחר, זאת בעקבות הכניסה להליך גישור שאליו הסכימו כל הצדדים.

הממונה על השכר במשרד האוצר, עורך הדין קובי אמסלם, בירך על החלטת בית הדין. במקביל, החליט אמסלם להשעות לעת עתה את ניכויי השכר לעובדי משרד החוץ הנוקטים עיצומים.

זאב אלקין
זאב אלקין | צילום: אתר הכנסת

גם סגן שר החוץ, זאב אלקין, בירך על ההחלטה והוסיף: "העיצומים פגעו קשה בעבודת משרד החוץ ובאזרחי המדינה. אני מקווה שהגישור יביא לפתרונות בנושא תנאי עבודתם של משרד החוץ. אמשיך לפעול הכל הכוח כדי לקדם הסכם צודק בין הוועד למשרד האוצר".

בוועד עובדי משרד החוץ ביקשו לציין כי "בלחץ בית הדין לעבודה, הסכים האוצר לראשונה להיכנס לתהליך גישור מול עובדי משרד החוץ. יש לציין, כי האוצר סירב עד כה להפנות את הסכסוך לאפיק של גישור או להיכנס למו"מ ענייני מול העובדים. שופטת בית הדין מתחה ביקורת על התנהלות פקידי האוצר ועל כך שלא נתן הציג שום הצעה לפתרון המשבר".

אתמול עוד תקף שר האוצר, יאיר לפיד, את השביתה של עובדי המשרד, שבגינה בוטלו מספר משלחות של תלמידים לפולין. לפיד כתב בדף הפייסבוק שלו כי "מותר לנהל סכסוך על שכר, אבל אסור לעשות זאת על גבם של ילדים שנוסעים למצעדי החיים באושוויץ ובירקנאו".

לדברי שר האוצר, "עובדי משרד החוץ מנהלים מול האוצר סכסוך עבודה המלווה בעיצומים. הם שכרו לוביסטים ויח"צנים ואפילו זה במסגרת החוק, אלא שעכשיו הם עשו מעשה שלא יעשה:הם מסרבים להנפיק דרכונים דיפלומטים למאבטחי השב"כ היוצאים עם משלחות תלמידי התיכון למחנות ההשמדה לפולין. הפעולה הזו גרמה כמובן לביטול המשלחות, למרות שהמשפחות כבר שילמו על הנסיעה".

עובדי משרד החוץ שובתים זה כארבעה חודשים, בדרישה לשפר את תנאי העסקתם. הם טוענים כי אינם אלה שמעכבים את המשלחות. ממשרד החינוך נמסר כי נבדקות אפשרויות חלופיות של גיוס מאבטחים נושאי נשק בעלי דרכון דיפלומטי. ממשרד האוצר נמסר כי הממונה על השכר באוצר מנהל משא ומתן אינטנסיבי עם עובדי משרד החוץ כדי להגיע לפתרונות אמיתיים, ולמרות זאת בוחר ועד העובדים להמשיך ולנקוט עיצומים תוך פגיעה בציבור.