כ-3,000 בני אדם הפגינו בת"א: "דורשים מהפכה כמו במצרים"

אנשי המחאה החברתית ציינו שנתיים לפרוץ המהלך שסחף את המדינה, אך נראה שהמספרים מקיץ 2011 נשארו רחוקים. כ-2,900 בני אדם הגיעו לצעדה במרכז העיר וצעקו כי הם רוצים מהפכה כמו זו של העם המצרי. "מפלגות חדשות ממשיכות במדיניות ישנה ודורסנית", אמרו המפגינים

הפגנת מחאה חברתית בתל אביב
הפגנת מחאה חברתית בתל אביב | צילום: ללא קרדיט

שנתיים למחאה החברתית וההמונים נשארו בבית. כ-2,900 פעילי המחאה החברתית יצאו אמש (שבת) להפגנה וצעדה לציון שנתיים לפרוץ המחאה החברתית בקיץ 2011. המפגינים נשאו שלטים וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר.

המפגינים יצאו בסביבות השעה 21:00 מכיכר הבימה שבמרכז תל אביב לעבר רחוב קפלן. לקראת ההפגנה סגרה המשטרה את תנועת כלי הרכב במספר רחובות ביניהם רוטשילד, מרמורק, אבן גבירול וקפלן. כשהגיעו לרחוב קפלן עמדו המפגינים דקת דומייה לזכרו של משה סילמן שהצית עצמו בהפגנה בשנה שעברה.

המפגינים נשאו שלטים ואמרו כי הם "דורשים מהפכה כמו במצרים". מפגינים אחרים אמרו כי הם מאוכזבים משר האוצר יאיר לפיד והתנהלותו מאז נכנס לממשלה. "אני כועס עליו מאוד ואני מאמין שבשלב זה כולם כועסים", אמר אחד המפגינים.

"היו בחירות ואנשים באו ואמרו פוליטיקה חדשה ופתאום אתה רואה שיש פוליטיקה ישנה וגרועה יותר ממה שהייתה", הוסיפו המפגינים. מפגינה אחרת סיפרה כי החליטה לבוא לאחר שראתה כי אין מספיק מפגינים. "המחאה נמשכת שנתיים ואין פתרונים, זה לא ממש עוזר אבל זה כדי להביע תמיכה", היא הוסיפה.

לקראת תום ההפגנה ניסו קבוצה של כמה עשרות מפגינים לרדת ולחסום את נתיבי איילון באזור של מחלף השלום, אך הם פונו במהרה על ידי כוחות המשטרה שהיו במקום.