דרמה בנתב"ג: מטוס נוסעים ביצע נחיתת חירום בעקבות תקלה טכנית

במטוס של חברת תעופה יוונית, שהגיע מכרתים לישראל כשעל סיפונו כ-170 נוסעים, התגלתה תקלה. בנתב"ג הוכרז מצב חירום ולמקום הגיעו עשרות אמבולנסים, אך בסופו של דבר המטוס נחת בשלום

נחיתת חירום של מטוס נוסעים בנתב"ג
נחיתת חירום של מטוס נוסעים בנתב"ג | צילום: איתי זאדה

מטוס נוסעים, שעל סיפונו היו 170 בני אדם, ביצע הבוקר (חמישי) נחיתת חירום בנתב"ג, לאחר שהתגלתה בו תקלה טכנית. באירוע לא היו נפגעים.

מדובר היה בתקלה הידראולית, שהתגלתה במטוס "איירבוס" של חברת תעופה יוונים, אשר עשה את דרכו מכרתים לישראל. בנתב"ג הוכרז מצב חירום, ועל מסלול הנחיתה המתינו עשרות אמבולנסים וכוחות הצלה נוספים.

בסופו של דבר, הטייס הצליח להנחית את המטוס בשלום, וכוחות הכיבוי שהיו על הקרקע התיזו מים על הגלגלים של המטוס, כדי לקרר אותם. לאחר שהפעולה הסתיימה, הנוסעים הורשו לרדת מהמטוס.

לפני כחודש טייס "ארקיע" הכריז על מצב חירום בעקבות תקלה באחד המנועים. הטיסה, שהמריאה מאילת בדרכה לתל אביב, הופנתה לבסיס חיל האוויר עובדה, שם הצליח הטייס להנחית את המטוס ללא נפגעים, תוך שהוא משתמש במנוע אחד.

הטייס דיווח כי בעקבות תקלה חמורה, לא יוכל להמשיך בטיסה למרכז הארץ. רשות שדות התעופה הפנתה את הבקשה שלו לבקרה האווירית, והושג אישור נחיתה מיוחד בבסיס בעובדה. הנוסעים הורדו והועברו באוטובוסים למרכז.