לראשונה בירושלים: 20 אלף במירוץ פורמולה 1

עשרות אלפי מעריצים וסקרנים התאגדו ברחובות הבירה, שאירחה את המירוץ המפואר בפעם הראשונה, וזכו לחזות בפרארי ועוד רכבים מוכרים. חלק מהתושבים זעמו על השיבושים בתנועה: "בגלל הגחמות התרבותיות של ראש העיר"

מירוץ פורמולה 1 בירושלים
מירוץ פורמולה 1 בירושלים | צילום: חדשות 10

(2:45 דקות)

הירושלמים שוב סובלים מאירוע גדול שמתקיים בבירה: עשרות רחובות בעיר העתיקה ובמרכז ירושלים נסגרו היום (חמישי) לרגל מירוץ ה"פורמולה 1", שנערך לראשונה בישראל. הרחובות ייסגרו גם מחר לרגל המירוץ, למורת רוחם של אזרחים רבים שהתלוננו על השיבושים שנוצרו.

בפן החיובי, עשרות אלפי מעריצים של המירוץ המפורסם וגם סקרנים שביקשו להבין על מה המהומה התאגדו באזור המרוץ וזכו לצפות במיטב הרכבים ובביצועיהם של נהגים מהשורה הראשונה. המסלול עובר בצורה היקפיץ לאורך כל העיר העתיקה ומרכז העיר, ומסתיים במתחם הרכבת החדש. מדובר ברכבים המסוגלים להגיע למהירויות של כ-300 קמ"ש, אולם בשל העובדה שמדובר ברחובות עירוניים, הסתפקו הנהגים באזור ה-200 בלבד.

תושבים רבים לא אהבו כאמור את הסדרי התנועה שנכפו עליהם. חלקם נזכרו ברחובות החסומים לרגל ביקורו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש מארס האחרון, אולם ציינו כי "לפחות אז הייתה היערכות הרבה זמן מראש". "כבר התרגלנו לדברים האלה", אמרו אחרים.

מי שזעמו עוד יותר היום הורים לתלמידים בבתי ספר בעיר העתיקה, שקיבלו הודעה על שיבושים בלימודים לרגל המירוץ. "זו פשוט בושה", הם אמרו. "בפעם הרביעית השנה מבטלים ימי לימודים בעקבות גחמותיו התרבותיות של ראש העיר ניר ברקת".