תחקיר: הקשרים הבעייתים בין ראש העיר ליזמי הנדל"ן

ביהוד מתנהל בימים אלה פרויקט פינוי-בינוי הגדול המדינה. המטרה: להקים דירות יוקרה במקום עסקים קטנים ודירות עמידר. אלא שתחקיר חדשות 10 חושף את הקשרים בין ראש העיר, יוסי בן דוד, ליזמי הפרויקט, בהם איל ההון אלי פפושדו, הכוללים מלון יוקרה בלונדון, מועדוני לילה ומפרום בבית ראש העיר. בן דוד: "זו רדיפה"

ראש העיר יהוד, יוסי בן דוד, ואלי פפושדו
ראש העיר יהוד, יוסי בן דוד, ואלי פפושדו | צילום: חדשות 10

דוגמניות, אנשי הון, שמפניה ואנשי שלטון - כולם התערבבו יחד ביוני 2012 לרגל השקת פרויקט "בלה לוגאנו" ביהוד. זהו פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר שמתנהל בימים אלה בישראל. 90 נכסים, שהם בעלי עסק ודירות עמידר, ייהרגו לטובת דירות יוקרה חדשות. אך על המיזם מעיב צל שנחשף הערב (שלישי) בתחקיר חדשות 10 המגלה את הקשרים הבעייתיים בין ראש העיר יהוד, יוסי בן דוד, ליזמי הפרויקט, גבי מגנזי ואיל ההון אלי פפושדו.

כבר שנים שמנסה בן דוד להקים בעירו העתק מדויק של העיירה השווייצרית לוגאנו. עתה הפרויקט יוצא לדרכו. אלא שבדיקת חדשות 10 העלתה חשד לניגוד אינטרסים של בן דוד ואנשי הפרויקט שבסיסו בכך שתשעה מ-90 הנכסים המפונים הם בבעלותו של בן דוד. אם לא די בכך, לראש העירייה הנמרץ קשרי ידידות קרובים למגנזי. "את גבי מגנזי הכרתי בביתו של בן דוד. ישבנו, אכלנו יחד מפרום שם. הוא בן בית שם", מספר בנצי מורדוב שייצג את בעלי הנכסים המפונים. "בן דוד ביקש מאיתנו שנסייע בידו של אותו יזם ושליזמים אחרים לא נהיה כל-כך פתוחים".

אלא שהדברים לא מסתפקים בזה. בנובמבר 2010, חודשים לפני שהמעטפות נשלחו למכרז שניהל מינהל מקרקעי ישראל, נסע בן דוד לפגוש את פפושדו בלונדון. מיכל, מעורבת בפרשה, סיפרה כי במהלך הביקור זכה בן דוד לרכב צמוד, לסוויטה במלון הפאר החדש של איל ההון ולבילויים במועדוני לילה יוקרתיים בבירה האנגלית.

פפושדו הכחיש בשיחה עם חדשות 10 את הטענות ואמר: "אני לא זוכר. אולי היה ואני לא ידעתי. אני לא נמצא כל הזמן במלון. באים אליי כל-כך הרבה אנשים, כל-כך הרבה אנשים אני מארח. הזיכרון שלי הולך ומתקצר".

בן דוד עצמו טען כי הוא מימן את הנסיעה מכיסו ואף הציג קבלה כדי להוכיח זאת. ואולם החשובנית שהציג בן דוד לחדשות 10 הונפקה בדצמבר 2010 - שבועות אחרי נסיעתו ללונדון. עם זאת, הוא לא הציג חשבוניות על התשלום עבור השהייה במלון היוקרה או במועדוני הלילה שנטען כי ביקר בהם.

"זה קשקוש, זו רדיפה, זו הכפשה", הוא אמר בהתייחס לטענות נגדו. "אתה הולך לראות פרויקטים של יזמים כדי לקבל קצת מודעות מי זה היזם. אני נפגש עם עשרות יזמים בבית שלי, בבתי קפה, במסעדות, הולך לראות פרויקטים, איך מקדמים עיר. אנחנו דואגים למה שהציבור צריך".