תיעוד מיוחד מהאוטובוס של אוהדי בית"ר: "לאה רבין זונה"

תחקירן חדשות 10 הסתנן לאוטובוס שהוביל את החברים בארגון האוהדים הקיצוני למשחק שהתקיים שלשום באצטדיון בדוחא. הוא שמע קללות גזעניות, ביטויי הסתה וגם שירי הלל ליגאל עמיר. "הוצאתם לנו סטיגמה, של אנשים רעים, היום אני מוכיח, שאתם צודקים", שרו האוהדים במהלך הנסיעה למשחק

שלטים נגד ערבים של אוהדי בית"ר ירושלים
שלטים נגד ערבים של אוהדי בית"ר ירושלים | צילום: ספורט 5

(03:20 דקות)

גועל נפש. על רקע הגזענות ובצל האיומים האחרונים, בית"ר ירושלים הגיעה שלשום (שבת) למשחק החשוב מול קבוצת בני סכנין בדוחא, במאבק על ההישארות בליגת העל בכדורגל. ארגון האוהדים הקיצוני, "לה פמיליה", שהוריד פרופיל מאז שריפת מתקני המועדון במתחם האימונים בבית וגן לפני 3 חודשים, גם כן החליט להגיע.

תחקירן חדשות 10 הסתנן לשורותיהם, ושמע קללות גזעניות, ביטויי הסתה וגם שירי הלל לרוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר. "זה היה בכיכר, היס"מ לא עזר, ואת יגאל לא עצר... נשמעו יריות, והתחילו חגיגות", שרו אותם אוהדים באוטובוס שארגנה 'לה פמיליה', והמשיכו: "ולפתע פתאום, כתם דם באדום, לא רוצים הסכם שלום. לאה רבין זונה, איזה הלם קיבלה, נפטרה והלכה".

אחרי הצתת משרדי בית"ר, מיהרו במשטרה להכריז על מאבק חסר פשרות בקבוצת האוהדים הקיצונית. אלא שהקבוצה ממש לא נעלמה מהשטח. "אני נשבע במנורה, לגזענות שהיא חלום, כל העולם יהיו עדים, שלא יהיו פה ערבים", המשיכו ושרו בהתלהבות במהלך ההסעה.

מחוץ למגרש בסכנין, השוטרים ערכו בידוק קפדני לאוהדים, דבר שלא מוצא חן בעיניהם. "גועל נפש, מגעיל מה שהולך פה. כמו בשואה", אמר אוהד אחד, ואוהד אחד בשם דוד רטן: "השוטרים דחסו אותנו, כמו לתנורים". אולם מה שהפריע לו באמת, לא היה היחס אליו, אלא היעדר האלימות המשטרתית כלפי אוהדי סכנין. "זו המדינה שלי פה. הם צריכים ללכת עם ידיים למעלה כל הערבים פה", אמר בכעס והוסיף: "אל תעצבן אותי, אם אני אתחיל להתעצבן אני אהיה עצור".

אז לאחר שמיהרנו לשבח את פעולות המשטרה, שמנעה תקרית אלימה לפני, במהלך ובסיום המשחק, צריך להזהיר: האלימות הזו עוד עלולה להוביל לרצח. או בלשונם של אנשי 'לה פמיליה': "הוצאתם לנו סטיגמה, של אנשים רעים, היום אני מוכיח, שאתם צודקים"