חברת כוח אדם "נוקמת" בבית הספר: התלמידים לא ייבחנו לבגרות

60 תלמידי בית ספר תיכון בכאבול לא יוכלו להיבחן הקיץ כיוון שהם חשודים בהעתקה. מבדיקת חדשות 10 וחברת חקירות פרטית עולה כי החברה שמספקת את המשגיחים לבחינות החליטה לנקום בבית הספר והאחראית על הבחינה דיווחה על העתקות שלא היו. "התלמידים היו טובים מאד", סיפרה משגיחה

מבחן
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

(4:08 דקות)

עשרות תלמידי תיכון מהגליל הופתעו לגלות בימים האחרונים שהם חשודים בהעתקה בבחינות בגרות ומנועים מלגשת לבחינות נוספות. מתחקיר חדשות  עולה חשד כי כמה משגיחים בבחינות - שעובדים בחברה שמספקת למשרד החינוך את רוב המשגיחים בארץ - החליטו להתנקם בבית הספר על חשבונם של התלמידים.

60 תלמידים בבית ספר אזורי בכבול שבגליל לא יכולים להיבחן וחוששים כי מדובר בנקמה. "יש לי הרבה חלומות ואני מפחד שזה יעצור אותי", אמר אחד מהם. בבדיקות שנעשו גם על ידי משרד חקירות פרטי גילה כי התלמידים הם אלה שסובלים בשל מלחמה לא להם. "האחראית הסתובבה עם טפסי חשד להעתקה ולא חילקנו בכלל טפסים כאלה", הסבירה אחת המשגיחות. לדבריה, האחראית רשמה מספרי תעודות זהות של הנערים ללא קשר למה שהתרחש בכיתה. "התלמידים באמת היו טובים מאד", היא הוסיפה.

בנוסף, בחקירה התברר כי חלק מהמשגיחים כלל לא עונים על הקריטריונים של משרד החינוך. למשל, חלק מהם היו פחות מ-23, כמתחייב. כמו כן, משגיחה צעירה הודתה כי בהוראת האחראית היא חתמה את שמה של חמותה כזו שהשגיחה, כיוון שלה אסור היה לעשות זאת.

מחברת תגבור שאחראית על המשגיחים נמסר כי היא "חרטה על דגלה את נושא טוהר הבחינות. יודגש כי הסמכות לפסול בחינות נתונה רק בידי משרד החינוך.  כמו כן, מנהל בית הספר אישר שמית את נוכחות המשגיחים.

יחד עם זאת, אם אכן התרחשו המקרים המתוארים בכתבה אנו רואים אותם בחומרה והנושא ייבדק לעומק ואף יוסקו מסקנות אישיות".

ממשרד החינוך נמסר כי הנושא נמצא בבירור יסודי של מנהל אגף הבחינות במשרד.

בהכנת הכתבה השתתף רונן בר