עם ישראל חוגג עצמאות: מאות אלפים יצאו לחיק הטבע

התחזית למזג אוויר קריר וגשום לא הרתיעה את הישראלים, שיצאו בהמוניהם לפארקים ולשמורות הטבע ושלפו את המנגלים. עומסי תנועה נרשמים במספר מוקדים ברחבי הארץ, המטס מעל ירושלים בוטל בשל מזג האוויר. "גשם וקצת רוח ממש לא מפריעים לנו", סיפר משה הרשקוביץ מהצפון שיצא עם משפחתו לטייל

שמורת עין אפק
שמורת עין אפק | צילום: רחלי קרוט

בדרך אל המנגל עוצרים בכבישים: למרות התחזיות השונות על גשמים בצפון ובמרכז, מאות אלפי ישראלים פוקדים היום (שלישי) את שמורות הטבע והפארקים ברחבי הארץ כדי לחגוג את יום העצמאות של ה-65 של ישראל. כוכב היום, כמיטב המסורת, הוא המנגל שנראה היטב בכל עבר.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי עומסים ניכרים של מבקרים מורגשים בגן הלאומי שבאשקלון וכן בגן הלאומי ירקון. כמו כן, הרשות ביקשה מהמטיילים להישמע להוראות הבטיחות וכן לשמור על הניקיון ולהשליך את הפסולת רק במקומות המיועדים לכך.

שמורת עין אפק
שמורת עין אפק | צילום: רחלי קרוט

בצפון, שם צפו החזאים גשמים שיירדו לפרקים, נרשמה כמות מטיילים מצומצמת בחלק מהאתרים בשל מזג האוויר. את חופי הכינרת פקדו 20 אלף בני אדם, ומרשות ניקוז הנחלים בכינרת נמסר כי מדובר בירידה משמעותית בהשוואה לימי עצמאות קודמים.

מעבר למנגלים והטיולים, אזרחים רבים נענו להזמנה של צה"ל ורבים הגיעו לבסיסים השונים שפתחו את שעריהם לכבוד החג. כמה מהם הגיעו לתפוסה מלאה, בהם הבסיס הפתח ברמת דוד, שהמשטרה הודיעה כי נסגר למבקרים עקב העומס הרב. המטס המרהיב של חיל האוויר התקיים כסדרו מלבד מירושלים, שם הוא בוטל בשל תנאי מזג האוויר.

המטיילים הרבים הביאו איתם כצפוי גם את הפקקים המוכרים, שמורגשים בכמה אזורים בארץ. בכביש 411 המוליך לבסיס תל נוף, וכן בצומת בילו, מורגשים עומסי תנועה כבדים. כמו כן, כביש מספר 1 ממחלף ענבה ועד לטרון עמוס אף הוא, ובמשטרה המליצו לנהגים שלא להגיע כרגע לבסיס לטרון ולפארק קנדה הסמוך.

"מזג האוויר ממש לא מרתיע את עם ישראל", סיפר נחום לוי, מנהל מוזיאון רכב העמק באל רואי שבצפון. "אנחנו ערוכים לקלוט אצלנו עוד אלפים במקום שהוא חלק בלתי נפקד מההיסטוריה של עם ישראל ושל מדינת ישראל".

משה הרשקוביץ, תושב הצפון שלקח את משפחתו לטייל למרות מזג האוויר, הוסיף: "יום העצמאות הוא החג הלאומי שלנו, כך שלא נוותר. רוח וקצת גשם בכלל לא מפריעים לנו".