מעסיקי נהג המשאית: "לא הגיוני שהיו בעיות בבלמים"

בחברת המשאיות לה שייכת המשאית שגרמה למותם של שישה, דחו את טענות הנהג. לדבריהם, קצין בטיחות אישר השבוע את השימוש ברכב. מנגד, במשטרה טוענים: נגרר המשאית נאסר לשימוש לפני יומיים. "המשקל היה מעבר למותר. משאית כזו, כשהיא מאבדת את הבלמים בירידות כאלה ובמשקל הזה, הופכת לנשק קטלני". בינתיים, במשפחת הנהג דוחים את הטענות למניע לאומני

תאונה בדרך בר יהודה בנשר
תאונה בדרך בר יהודה בנשר | צילום: חדשות 10

אחרי הקטל בכביש מתחיל קרב הגרסאות: בחברת המשאיות לה שייכת המשאית שגרמה לתאונה הקטלנית בנשר דחו הערב (רביעי) את טענות נהגה כי מערכת הבלמים חדלה לפעול ולכן לא יכול היה למנוע את התאונה. לדבריהם, רק לפני שלושה ימים קיבלה המשאית אישור מקצין בודק. מנגד, במשטרה העלו טענות נגד החברה בטענה שהמשאית הובילה נגרר שנאסר בו השימוש.

עוד על התאונה הקטלנית בנשר:

גם בשעות הערב נותרו שוטרי היחידה המרכזית של מרחב חוף במשטרה בזירת התאונה בניסיון להבין מה גרם לנהג המשאית, בן 30 מרהט, לפגוע בתשעה כלי רכב ולגרום למותם של שישה בני אדם ולפציעתם של 16 נוספים, בהם שניים במצב קשה וארבעה במצב בינוני. נהג המשאית סיפר לחוקרי המשטרה כי איבד שליטה על הרכב ועדי ראייה אף ציינו כי שמעו אותו זועק "אין לי בלמים".

אלא שבחברת המשאיות שבדרום בה עובד האיש דחו על הסף את האפשרות. לדבריהם, רק לפני שלושה ימים ערך קצין בודק בחינה של המשאית והנפיק את האישור להשתמש בה. עם זאת, בחברה דחו גם את האפשרות שמדובר באירוע על רקע לאומני. לדבריהם, הוא יצא לנסיעה מהדרום לצפון ביחד עם אשתו וילדיו, והורידם מהרכב זמן קצר לפני התאונה.

גם במשפחתו שללו את האפשרות הזו. "אנחנו לא יודעים כלום. קיבלנו הודעה שהייתה תאונת דרכים ושמענו בחדשות. אמרו לי שהוא נסע עם המשפחה, אבל אני לא יודע אם המשפחה הייתה אצלו או לא. אני גם קראתי ושמעתי בחדשות על רקע לאומני, אבל אני רוצה להגיד לכם: הבדואים לא כאלה, הבדואים בכלל וברהט במיוחד מתגייסים יותר מבתל אביב. אנחנו, כל תושבי רהט וכל תושבי הדרום, משתתפים בצערם ומאחלים לפצועים החלמה מהירה", אמר עדנאן אבו סיאם, בן דודו של הנהג.

תאונה בדרך בר יהודה בנשר
תאונה בדרך בר יהודה בנשר | צילום: חדשות 10

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_40320709-13_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

לנהג המשאית 16 עבירות קודמות

במשטרה עדיין לא שללו את המניע הלאומני, אולם נוטים להאמין שמדובר בכשל במשאית אחרי שבדיקות דם של הנהג לא העלו סימנים לנוכחות סמים או אלכוהול. עוד התגלה כי לחובתו 16 עבירות תנועה קודמות. לצד בדיקה נוספת של דמו, ממתינים החוקרים מחוץ לחדר בו מטופל הנהג - שנפצע באורח קל-בינוני - על מנת לקבל אישור לשוב ולחקור אותו על נסיבות התאונה.

בינתיים, בזירת התאונה עלו סימנים על כשל במשאית - חרף טענות החברה. על פי המשטרה, עגלת המשאית המובילה את חומרי הבניין שהנהג הוביל הורדה מהכביש לפני יומיים על ידי בוחנים. למרות זאת, הוא השתמש בה כדי להעביר חומרי בנייה והחוקרים מצאו עליה תיקונים זמניים. עוד עלה כי הוא הוביל משקל רב יותר מאשר 62 הטונות אותם הוא רשאי להוביל בהתאם לרישיון הרכב.

"המשקל היה מעבר למותר. משאית כזו, כשהיא מאבדת את הבלמים בירידות כאלה ובמשקל הזה היא הופכת לנשק קטלני", אמר לחדשות 10 ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ברונו שטיין, שמתח ביקורת על הנהג. "אנחנו מבינים שבנהיגה שלו הוא צעק שהוא איבד את הבלמים. כשנהג מקצועי מגיע למצב כזה יש שאלה בנוגע למקצועיות שלו".