הקטטה במוזיאון השואה פרצה בגלל הערה על כובע: "אם לא היינו ביד ושם, היה פה רצח"

תלמיד התיכון שהותקף על ידי קבוצת תלמידים אתמול בירושלים סיפר לחדשות 10 את השתלשלות האירועים. "שני ילדים באו, קפצו עליי. השלישי בא, נתן לי בעיטה לתוך הפנים". התלמידים התוקפים טוענים שהוא לא חדל להקניט אותם. רק מאבטח שהיה במקום הצליח להפריד בין הנצים

התלמיד שהותקף ביד ושם
התלמיד שהותקף ביד ושם | צילום: חדשות 10

(2:34 דקות)

יממה אחרי קטטת התלמידים במוזיאון השואה יד ושם בירושלים, ואתמול (שישי) מסתבר שהמכות פרצו בגלל הערה של התלמיד המותקף על כובע. "אחד מהם אמר: 'יש לך מזל שאתה ביד ושם, אם לא, היה פה עכשיו רצח'", סיפר מ', תלמיד התיכון שנפצע בקטטה.

"אני ראיתי ילד עם כובע, שהוא לא שם אותו יפה", גולל מ' את השתלשלות האירועים. "אמרתי לילדה מהכיתה: 'תראי איך הוא שם את הכובע'. שני ילדים באו, קפצו עליי. השלישי בא, נתן לי בעיטה לתוך הפנים. נפלתי לרצפה. פתאום ראיתי בעיטות, 30 בעיטות בתוך הפנים ובוקסים".

"מחנכת הכיתה התריעה מראש, היא אמרה לאחד המדריכים: 'יש פה ילדים שמאיימים על תלמיד והם גם נדבקים אלינו ורדפו אחרינו לאורך כל המסלול'", טענה מורה בבית הספר של מ'. עם זאת, לתלמידים התוקפים הייתה גרסה מעט שונה.

"זה ילד כזה, ערס כזה", הסביר אחד מהם בהתייחסו למ'. "הוא בא, הוא אמר להם: 'קוקסינלים. זה כובע של הומואים יש לך', משהו כזה. ואמרו לו: 'טוב ילד, תשחרר אותנו, מה אתה בא אלינו?'. הוא המשיך להציק להם. אז הם יצאו החוצה והרביצו לו פשוט".

רק מאבטח ומורה שנכחו באירוע האלים הצליחו להפריד בין הצדדים. המשטרה הוזמנה למקום ופתחה בבדיקה. במשרד החינוך רואים את המעשה בחומרה ומוסרים שאם יתגלה שאכן הנערים פעלו בצורה אלימה ומכוונת, הם יורחקו ככל הנראה מבית הספר לאלתר.