הצעירות החשודות בתקיפת הערבייה שוחררו: "הרקע לאומני"

שלוש הצעירות החשודות כי תקפו אישה ערבייה ברכבת הקלה בירושלים שוחררו לביתן, והוסכם כי הן גם יורחקו מהעיר. במשטרה בטוחים כי התקיפה הייתה על רקע לאומני, אולם הן טוענות: "היא זו שתקפה אותנו". אמש סיפרה האישה: "בעטו בי וירקו עליי, גרמו לי להרגיש קטנה"

תקיפת ערבייה ברכבת הקלה בירושלים
תקיפת ערבייה ברכבת הקלה בירושלים | צילום: דורית יורדן דותן צלמת דוקומנטרית

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (שני) לביתן את שלוש הצעירות היהודיות, החשודות כי תקפו אישה ערביה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים בשבוע שעבר בשל מוצאה. כזכור, אחת הנשים נעצרה כבר אתמול, ובבוקר הודו שתי נשים נוספות בביצוע המעשה. עם זאת, השלוש טוענות כי דווקא הנא אמטיר היא זו שתקפה אותן, ולא להיפך.

במהלך הדיון בבית המשפט, טען נציג המשטרה בתוקף כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני. עוד הוסיף, כי כל הראיות מצביעות על כך שהצעירות הן אלה שתקפו את אמטיר. עורך דינן של הנשים, איתמר בן גביר, טען כי אמטיר היא שתקפה אותן, ואף סייע לאחת מהן להגיש על כך תלונה במשטרה. שלושתן, אגב, הורחקו מירושלים.

תקיפת ערבייה ברכבת הקלה בירושלים
תקיפת ערבייה ברכבת הקלה בירושלים | צילום: דורית יורדן דותן

"הן התחילו להרביץ לי ולבעוט בי. הצמידו אותי לשלט מעץ והרביצו לי מכות נמרצות", שחזרה אמטיר בשיחה עם חדשות 10. הצעירה הראשונה שנעצרה, בת 17, היא בת למשפחה מוכרת מאוד בציונות הדתית. אתמול הכחישה כי התקיפה הייתה על רקע לאומני.

"היה איזשהו עימות מילולי ובעקבותיו הערבייה התנפלה על הבנות", סיפרה אמה של הנערה. "הבנות הגנו על עצמן, והמאשימה - שהיא מבחינתי הנאשמת - לא פנתה מיד למשטרה, אלא רק כאשר הסיתו אותה ואמרו לה 'תפני, תפני'. היא יודעת שהאשמה בה".

אמטיר, תושבת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים, מתעקשת: "הנערה שאלה אותי 'את ערביה?', עניתי לה 'כן', ואז היא ירקה עליי. היא צעקה 'ערביה, ערביה'. כאילו שאני פושעת. הרגשתי פשוט קטנה".

דורית יורדן דותן, שעברה במקום במקרה, איששה את גרסתה של אמטיר. "אחת הנשים הכניסה לה 'ברכיה'", סיפרה דותן, שגם צילמה את המאורע. "אז, הם החזיקו אותה בכוח, כולן, כשהיא מכופפת ומכווצת, והורידו לה את כיסוי הראש".