מת ילד בן 3 שחלה בשפעת החזירים, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של המחלה

בנתיחה לאחר המוות שהתבצעה בגופתו של ילד מפתח תקווה, שמת לפני כשבוע, התברר כי הוא סבל מנגיף N1H1. הילד, שסבל מאוטיזם קשה, מת מאספירציה - שאיפת תוכן קיבה לריאות. ייתכן מאוד והשפעת בה חלה הגבירה את הנטייה לכך והביאה למותו מחנק

אמבולנס ליד זירת התאונה בכפר כנא
אמבולנס ליד זירת התאונה בכפר כנא | צילום: אתר פאנט

(56 שניות)

ילד בן 3 מפתח תקווה שמת ביום שני השבוע, התגלה כסובל מסיבוך של נגיף N1H1 - שפעת החזירים. הילד נמצא מחוסר הכרה על ידי אמו לפני כשבוע, ולאחר נתיחת גופתו התברר היום (רביעי) כי הוא סבל מהמחלה. יש להדגיש כי סיבת המוות הרשמית היא חנק, שנגרם בעקבות מחלות רקע קשות של הילד.

הילד סבל מאוטיזם קשה, שגרם לו בין היתר לאספירציות - שאיפת תוכן קיבה. אמו של הילד מצאה אותו בחדרו כשהוא לא נושם. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים לילדים שניידר בעיר. בבית החולים נקבע מותו של הילד.

בימים שלפני האירוע סבל הילד מחום גבוה ומתסמיני שפעת קלה. לאחר מותו, ביקשו במכון הפתולוגי באבו-כביר רשות ממשפחתו לבצע בגופתו נתיחה לאחר המוות, על מנת לקבוע את נסיבות מותו.

טיפול נמרץ שניידר
טיפול נמרץ שניידר | צילום: חדשות 10

חמישה בני אדם מאושפזים עם סיבוכי שפעת

רק כאשר התקבלו תוצאות הבדיקה התברר כי הילד סבל מסיבוך של N1H1. בעקבות האירוע הועבר דיווח גם למשרד הבריאות. למרות שהילד לא מת ישירות בגלל הנגיף, ייתכן מאוד והמחלה הגבירה את הנטייה שלו לאספירציות שהובילו למותו.

כיום מאושפזים חמישה בני אדם במצב קשה בעקבות סיבוכים של שפעת החזירים. בבית החולים מאיר בכפר סבא מאושפזים שני גברים, בני 39 ו-60, שניהם בעלי מחלות רקע ושניהם לא התחסנו. בבית החולים שערי צדק מאושפזת אישה בשנות ה-50 לחייה.

לפני שבוע פורסם לראשונה בחדשות 10 כי שתי נשים מאושפזות בבתי החולים במצב קשה בגלל שפעת החזירים. אחת מהן היא צעירה בת 27, המאושפזת בבית החולים אסף הרופא בצריפין. היא נדבקה במחלה יומיים לאחר שילדה תינוק בריא. מצבה הידרדר וכעת היא מונשמת. בית החולים קיבל אישור לטפל בה בתרופה ניסיונית, מכיוון שכל הטיפולים עד כה כשלו.

האישה השנייה היא אחות במקצועה, המאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. היא מונשמת במצב קשה. שתי הנשים לא התחסנו השנה נגד שפעת, חיסון שמונע גם את שפעת החזירים. במשרד הבריאות חוזרים וקוראים לכל מי שסובל ממחלות רקע להתחסן מפני שפעת.