הסערה רק התחילה: אחרי הפוגה, הרוחות והגשמים מתחזקים

ברחבי הארץ נרשמו לאורך היום נזקים כבדים, אבל גם אירועים שהצליחו לשמח לא מעט אנשים. "אנחנו מקבלים את הנזקים באהבה גדולה", אמרו בגינוסר. הלילה יחזרו הרוחות והגשמים ויתחזקו

הצפה בקניון במודיעין
הצפה בקניון במודיעין | צילום: חדשות 10

מהצפון ועד לדרום רצועת החוף, נרשמו היום (שני) נזקים כבדים בעקבות הרוחות והגשמים העזים. הערב, אחרי הפוגה קצרה בגשמים והיחלשות הרוחות, הם חוזרים ומתחזקים כשריקת פתיחה לסערה שרק עכשיו באמת מתחילה. בשעות אלה הרוחות ברחבי הארץ נעות במהירות של בין 30 ל-40 קמ"ש והטמפרטורות נעות בין 4 מעלות בצפת ל-13 מעלות בתל אביב.

היום האחרון הציג תערובת של נזקים כבדים ובשורות טובות שהביאו עמם הגשמים. במודיעין, קניון עזריאלי הוצף כשזרם עצום שטף את המקום. בתל אביב, רוחות דרום-מערביות במהירות של 50 עד 80 קמ"ש, ואף משבים של 120 קמ"ש, גרמו לכך שעצים רבים קרסו, בהם אחד על גן ילדים. בירושלים הרוח ניתקה חלק מהגג של משרד החוץ.

באשקלון הרוח הותירה את חוף הים ובתי העסק הסמוכים ריקים מאדם, וכן גרמה לנזקים רבים לבתי מגורים באזור, למכוניות ולעמודי חשמל. נזקים נרשמו גם בכפר בלום, במעין ברוך ובקיבוצי הגליל כתוצאה מהצפות - נזקים שבחברה לפיתוח הגליל מעריכים במיליוני שקלים.

אבל היו גם לא מעט סיבות לשמחה. הגולשים בחופי תל אביב ניצלו את הרוחות העזות והגלים הגבוהים, באזור עין גדי שמחו לראות את הנחלים שהתמלאו וגם בנוף גינוסר הביעו שביעות רצון, למרות הנזק שנגרם להם. "אנחנו מקבלים את הנזקים האלה באהבה גדולה והכנרת עולה ומתרוממת", אמר רוני מנור, מנכ"ל תיירות נוף גינוסר.

נחל צלמון התעורר לחיים אחרי 20 שנה של זרימה חלשה. זרימת הנחלים הוסיפה 17 ס"מ בימים האחרונים לכנרת, והמפלס צפוי לעלות בעוד כ-30 סנטימטרים בימים הקרובים. "זה יום שמח, מרחיב את הלב שיש לנו מים במדינה. לא מאמימים לעוצמות הטבע", טען טל לוייפר, חקלאי מייסוד המעלה.

המפלס עלה גם בנחל הקישון. ותיקי עמק יזרעאל טוענים שזרימה כזו נראתה רק בשנות ה-60. "כשהיינו ילדים, פעם או פעמיים ראינו דבר כזה. זה מראה מרהיב עין, מיוחד במינו", ציין נחום לוי, קריית טבעון.

 

השתתפו בסיקור: נעמה אייזנברוך, אלמוג בוקר, אלי לוי ורעות מישור