שנה אחרי חזרתו של גלעד: איך המשיכו האנשים שהובילו את המאבק?

לפני כמעט שנה חזר גלעד שליט לאחר למעלה מחמש שנים ארוכות בשבי. מאחורי המאבק הציבורי הרחב שהוביל לשחרורו עמדו עשרות פעילים שעצרו את חייהם עבור המטרה. "חשבתי שמן הראוי שמישהו יזכור. אבל אף אחד לא זכר ואנחנו המשכנו הלאה", אמר גדי שבתאי

גלעד שליט יוצא מביתו לטיול יחד עם אמו במצפה הילה
גלעד שליט יוצא מביתו לטיול יחד עם אמו במצפה הילה | צילום: רויטרס

(6:51 דקות)

כמעט שנה עברה מאז גלעד שליט חזר לביתו אחרי למעלה מחמש שנים בשבי חמאס ברצועת עזה. שליט עדיין לוקח את הזמן על מנת לחזור לשגרת החיים ועימו בני משפחתו. אך מלבד בני המשפחה ישנם עוד פעילים רבים שחזרתו המשמחת והמרגשת של גלעד השאירה חלל לא קטן בשגרת חייהם.

גדי שבתאי, שלפני שנתיים יצא מביתו בראש הנקרה עד למאהל המשפחה בירושלים מעביר את השנה האחרונה בעזרה לחיילים בבסיסי צה"ל השונים. שבתאי מספר בעצב כי הקשר עם המשפחה לא נשמר. "אין שום קשר. חשבתי שמן הראוי שמישהו יזכור, אבל אף אחד לא זכר ואנחנו המשכנו הלאה", הוא מספר.

אוהד כנר, שהיה גם הוא בין המובילים במטה, הפך לחבר קרוב של גלעד ואף יוצא עימו מדי פעם לבלות. עם זאת כנר מספר כי על החלל שהשאירה הפעילות העצומה שנעלמה בבת אחת לא היה קל להתגבר. "הריק שנוצר הוא לא פשוט והנחיתה לא הייתה קלה. הקושי הכי גדול מבחינתי זה העבודה", מספר כנר.

גם שמשון ליבמן, מי ששימש כראש המטה של המאבק חזר לחייו הרגילים והרגועים הרבה יותר. ליבמן עומל בשנה האחרונה על כתיבת ספר ומספר כי הרגעים הראשונים של הגעתו של גלעד היו מרגשים בצורה בלתי רגילה עבורו. "לא היה לי אושר גדול מזה, אחת הנקודות המאושרות בחיי", הוא מספר.