פחות מחודש לפני: בתי הספר בארץ אינם ערוכים לפתיחת השנה

מאות אלפי תלמידים יחזרו ב-27 לאוגוסט לספסל הלימודים, אולם בדיקת חדשות 10 חושפת עשרות ליקויים בבתי הספר: דלתות שבורות, חוטי חשמל חשופים ומעקות בטיחות מסוכנים. ההורים מאיימים: "לא נשלח את הילדים לבית ספר שלא יהיה ערוך לכך"

בית ספר לקראת פתיחת שנת הלימודים
בית ספר לקראת פתיחת שנת הלימודים | צילום: חדשות 10

(5:41 דקות)

מאות אלפי תלמידים אמורים לחזור אל הכיתות ב-27 באוגוסט לאחר חופשה ארוכה של חודשיים. אלא שבדיקה של חדשות 10 לקראת פתיחת שנת הלימודים מעלה תמונת מצב עגומה: עשרות ליקויים בבתי הספר ברחבי הארץ, שמהווים סכנה של ממש לביטחון התלמידים.

בבית הספר עוזיאל שבבית שמש, אליו ישובו התלמידים בתוך מספר שבועות, נראה שעדיין לא נערכו לפתיחת השנה. תאי השירותים ברמה ירודה, הברזיות לא פועלות וחומות האבנים שמקיפות את המבנה מהוות סכנה בטיחותית חמורה לתלמידי בית הספר.

בבית הספר בשדה יעקב המראות אינם שונים: סיור ברחבי בית הספר מגלה רצפות שבורות לחלוטין, ברזיות מקולקלות וחוטי חשמל חשופים בכל עבר. תאי השירותים, שאמורים לשמש לא פחות מ-280 תלמידים, אינם מאפשרים שימוש בני אדם.

גם בדרום המצב אינו מעודד. בבית ספר מקומי בבאר שבע ניתן לראות כבר בכניסה למבנה ביוב פתוח ומעקות בטיחות מסוכנים. בבית ספר באשקלון מגרש הספורט נראה כמו שדה קרב של ממש, עם רצפות שבורות שכבר גרמו בעבר ללא מעט פציעות של תלמידים.

בוועדי ההורים ברחבי הארץ זועמים נוכח מצבם העגום של בתי הספר, שבועות ספורים לפני שישלחו את ילדיהם. נציגי הוועדים מאיימים כעת שאם המצב לא ישתפר עד תחילת השנה, הם לא ישלחו את התלמידים למוסדות שלא יהיו ערוכים לכך.