אדרעי הודחה מראש ועד הרכבת: "חצתה כל גבול"

להסתדרות נמאס מהתנהלותה של יושבת ראש ועד עובדי הרכבת והחליטו להשעותה באופן מיידי מתפקידה. יחד עמה הושעו עוד 3 חברי ועד. "המשך ההתנהלות הבעייתית שלה לא הותירה לנו ברירה". הוועד יתכנס מחר לדון במהלך: "לא מופתעים מההחלטה"

יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי
יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי | צילום: חדשות 10

יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, השעה הערב (רביעי) את גילה אדרעי מתפקידה כיושבת ראש ועד העובדים הארצי של רכבת ישראל. בהודעת ההסתדרות נמסר כי ההשעייה תיכנס לתוקף באופן מיידי. יחד עמה הושעו שלושה חברים נוספים בוועד העובדים.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הודיע הערב לאדרעי על ההחלטה להשעותה, שהתקבלה גם על דעתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. ביום ראשון צפויה ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי לזמן את אדרעי וחבריה לשימוע לפני הדחה מתפקידיהם בוועד העובדים.

בהסתדרות הסבירו כי ההחלטה על ההשעייה התקבלה עקב התנהלותה של יו"ר הועד. כזכור, לאחרונה, סירבה אדרעי להגיע לדיונים בעניין יחסי העבודה ברכבת בבית הדין לעבודה בת"א, לאחר שהתעמתה ואף נקטה בביטויים לא ראויים כלפי נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אפרת לקסר, שאף הרחיקה אותה עם עוד חברי ועד מאחד הדיונים.

כמו כן, אדרעי סירבה להגיע למשא ומתן עם ההנהלה לגיבושו של ההסכם הקיבוצי על-פי ההסכמות שהושגו לפני מספר חודשים בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה, למרות הנחיית בית הדין בנושא.

"במהלך השנה האחרונה חצתה יו"ר הועד כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה קיבוצים.", אמר ניסנקורן. "למרות ההתנהלות הזאת, בעקבות המאבק שניהלה ההסתדרות יחד עם עובדי הרכבת נגד מיקור החוץ, נמנעה ההסתדרות מנקיטה בצעדים, על מנת לא לפגוע במאבק".

ניסנקורן הוסיף: "למרות התנהלותה הושג הסכם, אולם המשך ההתנהלות הבעייתית, הסירוב להופיע בדיונים בבית הדין, סירובה להופיע בישיבות המש ומתן לגיבוש ההסכם הקיבוצי שהושגו והפרות נוספות, תוך הודעה כי לא תקבל עליה שום מרות של ההסתדרות, לא הותירה לי שום ברירה".

בוועד עובדי הרכבת אמרו בעקבות הודעת ההסתדרות על ההחלטה להדיח את ראש הוועד ושלושה חברים נוספים מתפקידה כי הם "לא הופתעו". מהוועד נמסר כי מחר בבוקר תתכנס מועצת העובדים ותקבל החלטות בעניין.

שר התחבורה, ישראל כץ, בירך על ההחלטה להשעות את יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מתפקידה. הוא הביע תקווה שכעת "הרכבת תוכל לצאת לדרך חדשה ולקדם את התוכניות שיביאו לשיפר ניכר בשירות לנוסעים ולהגברת הבטיחות".